نسخه چاپی

رئیس سابق موساد: ایرانیان استاد مذاكره‌اند

عکس خبري -رئيس سابق موساد: ايرانيان استاد مذاکره‌اند

مئیر داگان ضمن تاكید بر اینكه ایرانیان استاد مذاكره هستند تصریح كرد كه زمان برای حمله نظامی به ایران مناسب نیست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، "مئیر داگان"، رئیس سابق موساد در مصاحبه با با برنامه "60 دقیقه" شبکه خبری سی‌بی‌اس، مواضع خود را مبنی بر اینکه اکنون وقت حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران نیست، بار دیگر تکرار کرد.

داگان قبلا نیز مخالفت خود را با تجاوز پیش‌دستانه تل‌آویو به ایران ابراز داشته بود و یکشنبه شب هشدار داد که اگر حمله در وقت خود صورت نپذیرد، منجر به نتایج فاجعه‌باری خواهد شد.

داگان افزود: ایران می‌تواند با صدها بلکه هزاران موشک به حمله اسرائیل پاسخ گوید و این امر می‌تواند زندگی روزمره در اسرائیل را فلج کند. وی تصریح کرد که غرب برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران دست‌کم به سه سال دیگر زمان نیاز دارد.

داگان تاکید کرد: "رژیم ایران بسیار منطقی است. منطق آن همچون ما یا غرب نیست اما من فکر می‌کنم منطقی است. من تردید ندارم که آنها به پیام‌های هریک از اقداماتشان توجه دارند."

رئیس سابق موساد در تبیین این منطق تصریح کرد که "ایرانیان استاد مذاکره هستند. افزایش قیمت نفت به نفع ایران است چرا که نفت اصلی‌ترین منبع درآمد این کشور است... گزینه نظامی بر روی میز است و اوباما قرار نیست به ایران اجازه دهد که به کشوری هسته‌ای تبدیل شود، من با توجه به تجربه خویش، به رئیس‌جمهور آمریکا اعتماد دارم."

مئیر داگان اذعان کرد که حمله به ایران منجر به آغاز یک جنگ منطقه‌ای می‌شود که مشخص نیست چگونه به پایان خواهد رسید. این حمله همچنین از آن جهت که باید به ده‌ها سایت مختلف انجام شود، دردسرساز خواهد بود.

رژیم صهیونیستی و غرب بر ادعای خود مبنی بر غیرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اصرار می‌ورزند حال آنکه ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...