نسخه چاپی

۹۰ درصد لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی به فروش می‌رسد/ لوازم خانگی در كشور نقشه راه ندارد

عکس خبري -?? درصد لوازم خانگي قاچاق در فضاي مجازي به فروش مي‌رسد/ لوازم خانگي در کشور نقشه راه ندارد

رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم نگران افزایش قیمت لوازم خانگی به خاطر قطع واردات لوازم خانگی كره‌ای نباشند چرا كه فضای حاكم بر بازار لوازم خانگی بر فضای حاكم بر بازار خودرو فرق می‌كند.


به گزارش نما، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهور به وزرای اقتصاد و صنعت مبنی بر قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: مردم نگران افزایش قیمت لوازم خانگی به خاطر قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی نباشند.

وی ادامه داد: فضای حاکم بر بازار لوازم خانگی با فضای حاکم بر بازار خودرو متفاوت است، چرا که بازار لوازم خانگی یک بازار رقابتی و متشکل از شرکت‌های خصوصی است که برای جذب مشتری و افزایش فروش خود همواره به دنبال افزایش کیفیت با کمترین قیمت هستند اما فضای حاکم بر بازار خودرو یک فضای انحصاری است و شرکت‌های خودروساز ما نیز شرکت‌هایی دولتی هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌البته نکته‌ای که قابل ذکر است این است که وزارت صنعت نیز باید بر بازار نظارت کافی داشته باشد و ما نیز به عنوان نماینده مجلس در راستای ایفای وظایف نظارتی خود در قوه مقننه، مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار خواهیم داشت.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: درست است که قطع واردات لوازم خانگی خارجی اقدامی در جهت حمایت از تولید داخل است، اما حمایت‌های دیگر نیز از تولیدکنندگان باید به عمل آید که از جمله آن می‌توان به اعطای وام‌های بدون بهره برای خرید ماشین‌آلات جدید و نیز تأمین مواد اولیه اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این، دولت باید بازارهایی را برای صادرات کالاهای تولیدشده در داخل فراهم کند تا زمینه برای تولید هر چه بیشتر و بهتر کالاها در داخل فراهم شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلات ما افزایش هزینه تولید است که با افزایش میزان تولید این مشکل حل می‌شود و راه‌حل آن هم بازاریابی برای کالاهای تولید شده در داخل در کشورهای خارجی و از جمله کشورهای همسایه است.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: فرق تولیدکننده ما با یک تولیدکننده کشور ترکیه این است که تولیدکننده ترک وقتی کالایش را صادر می‌کند، در لب مرز نقداً مالیات بر ارزش افزوده‌اش بازگردانده می‌شود، اما تولیدکننده ما در همان ابتدا باید همه اینها را پرداخت کند.

وی افزود: باید مشوق‌های صادراتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود. در شرایط کنونی دنیا همه کشورها برای تولیدکنندگانشان مشوق‌های صادرات تعیین می‌کنند و این باید در دستورکار ما نیز قرار گیرد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...