نسخه چاپی

آزادی‌سازی استان مأرب نقش تعیین‌كننده‌ای در آینده یمن خواهد داشت

عکس خبري -آزادي‌سازي استان مأرب نقش تعيين‌کننده‌اي در آينده يمن خواهد داشت

كارشناس مسائل منطقه گفت: گرفتن استان مأرب با توجه به اینكه آخرین استان بخش شمالی یمن است و در اختیار مزدوران قرار دارد، نقش تعیین‌كننده‌ای در آینده یمن و آزادسازی بخش جنوب و شمال یمن خواهد داشت.



به گزارش نما، رضا میرابیان، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به پیشروی نیروهای انصارالله در یمن، اظهار داشت: در عملیات مأرب می‌شود گفت که نیروهای دولت نجات ملی یا نیروهای انصارالله عملاً به نزدیکی و حومه استان مأرب رسیده‌اند و تلاش دارند که با کمترین آسیب رساندن به مردم و شهر، به صورت مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو با قبائل این استان که تا الان هم موفقیت‌آمیز بوده، این استان پس بگیرند.


وی بیان داشت: در واقع می‌شود گفت که از دلایل کندی و تاخیر در عملیات به این بود که انصارالله مایل نیست که به مردم، شهر و تاسیسات نفتی و گازی آسیبی وارد شود. اما دور از انتظار نخواهد بود که در هفته‌های آینده شاهد ورود دولت نجات ملی به این استان باشیم.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: در همین حال انصارالله قدم‌هایی را در رابطه با آزادسازی استان شبوة که استان همسایه‌های جنوبی استان مأرب هست و به دریا راه دارد، در پیش گرفته است.

میرابیان در پایان بیان داشت: یعنی در واقع می‌توان گفت که گرفتن استان مأرب با توجه به اینکه آخرین استان بخش شمالی یمن است و در اختیار مزدوران قرار دارد، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده یمن و آزادسازی بخش جنوب و شمال یمن خواهد داشت.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...