نسخه چاپی

انگلیس: با محدود كردن چین مردم آزادی بیشتری دارند

عکس خبري -انگليس: با محدود کردن چين مردم آزادي بيشتري دارند

وزیر امور خارجه جدید انگلیس در سخنانی اعلام كرده كه بدنبال مجموعه‌ای از ائتلاف‌های امنیتی جدید، مشابه پیمان آكوس برای تقویت غرب در برابر «بازیگران بدخواه» است.


به گزارش نمابه نقل از ساندی تایمز، «لیز تراس»، وزیر امور خارجه جدید انگلیس در سخنانی اعلام کرده که بدنبال مجموعه‌ای از ائتلاف‌های امنیتی جدید، مشابه پیمان آکوس برای تقویت غرب در برابر «بازیگران بدخواه» است.

وزیرخارجه انگلیس همچنین تاکید کرده که لندن قصد دارد ائتلافی با هند، ژاپن و کانادا به منظور حفاظت از کریدورهای تجاری تشکیل دهد، مشابه توافق‌نامه آکوس که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با آمریکا و استرالیا در ماه گذشته امضا کرد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: نظم جهان دموکراتیک با یک انتخاب فاحش روبرو است… ما یا باید در برابر بازیگران بدخواه عقب نشینی و تعدیل کنیم… یا با هم متحد شویم و آرمان آزادی را دنبال کنیم.

انگلیس: با محدود کردن چین مردم آزادی بیشتری دارند

تراس همچنین افزود که او مأموریت دارد تا به عنوان وزیر خارجه انگلیس، ترویج قوانین مبتنی بر نظم بین‌المللی و اطمینان از استانداردهای فناوری جهانی را دنبال کند، هرچند با محدود کردن چین مردم جهان آزادی بیشتری خواهند داشت.

این در حالیست که انگلیس برای دوره پسابرگزیت قصد داشت و همچنان هم دارد که به بزرگترین شریک تجاری چین در اروپا تبدیل شود. در جریان آخرین سفر رئیس جمهوری چین به انگلیس، یک بسته سرمایه گذاری به ارزش ۶۲ میلیارد دلار میان دو طرف تکمیل شد تا انگلیس به بزرگترین شریک تجاری اروپایی چین تبدیل شود.

یکی از آنها قرارداد ۱۸ میلیارد پوند ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت واقع در منطقه سامرست در سواحل جنوب انگلیس است که برق شش میلیون خانوار انگلیسی را تأمین می‌کند و بخش مهمی از فاینانس آن بر عهده چین است.

ضمناً قراردادهایی میان دو کشور در بخش نفت و گاز امضا شده است که ارزش آن ۱۲ میلیارد پوند برآورد می‌شود.

همچنین گفته شده قراردادهایی در عرصه‌های گسترده ای همچون بهداشت، امور مالی، خرده فروشی، صنایع، انرژی، فن آوری، هوا و فضا، آموزش و پرورش و خدمات بانکی به امضای طرفین رسید.

چین و انگلیس پیش از اختلافات اخیر معتقد بودند که وارد عصر طلایی از روابط میان خود شده اند. بر همین اساس انگلیس ذخیره یوانی خود را به ۳۵ میلیارد دلار رساند تا با این ذخیره از فعالیت شرکت‌های خود در برنامه راه ابریشم چین حمایت کند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...