نسخه چاپی

پیش بینی هوای كشور

عبدالرضا امیدوار شهری وضع هوای مناطق مختلف كشور پس از خروج این سامانه را پیش‌بینی و تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که سامانه بارشی امروز از شرق کشور خارج می‌شود.

عبدالرضا امیدوار شهری وضع هوای مناطق مختلف کشور پس از خروج این سامانه را پیش‌بینی و تشریح کرد.

به گفته وی در صبح جمعه کاهش قابل توجه دما در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان و در روزهای جمعه و شنبه افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه به سبب وزش باد شدید، در استان سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و شرق کرمان، توفان شن و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری اظهار کرد: طی روزهای جمعه تا یکشنبه جوی آرام و پایدار بر نیمه شمالی کشور حاکم می‌شود. بر این اساس در روزهای شنبه و یکشنبه آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای تهران، اصفهان، اراک، کرج و سپس مشهد مقدس افزایش می‌یابد و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی فعال بر روی کشور از بعدازظهر امروز به تدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد. طی امروز و فردا برای مناطق شرق و و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز خلیج‌فارس و در روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

امیدوار شهری ادامه داد: در سه روز آینده در سایر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش آلاینده‌های جوی در کلان شهرهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود. روزهای جمعه و شنبه افزایش دما در سواحل شمالی و وزش باد در استان گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی همچنین در روز یکشنبه با عبور موجی از نوار شمالی بارش برف و باران در سواحل شمالی و برخی نقاط شمال غرب و در روز دوشنبه علاوه بر مناطق فوق در بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد.

امیدوارشهری با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در روز جمعه (هشتم دی ماه)، صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداقل 4 و حداکثر 6 درجه سانتی‌گراد است، اظهار کرد: پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در روز شنبه (نهم دی ماه)، صاف در پاره‌ای نقاط غبار‌آلود با حداقل 2- و حداکثر 7 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...