نسخه چاپی

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با نما:

برآورد‌ها در زمینه واردات خودرو بیشتر از ۵ درصد نیست/بازار داخل در اختیار خودرو‌های خارجی قرار نمی‌گیرد

عکس خبري -برآورد‌ها در زمينه واردات خودرو بيشتر از ? درصد نيست/بازار داخل در اختيار خودرو‌هاي خارجي قرار نمي‌گيرد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه برآورد‌ها در زمینه واردات خودرو در قالب طرح واردات خودرو بیشتر از ۵ درصد نیست،گفت: در قالب این طرح به هیچ وجه بازار در اختیار خودرو‌های خارجی قرار نمی‌گیرد، اما این مسئله سیاستی است كه كمك می‌كند تا قیمت‌ها در بازار داخل متعادل شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «نما»، با اشاره به مبحث واردات خودرو به کشور گفت: آنچه که در این طرح پیش‌بینی شده، این است که بخشی از نیاز داخل آن هم به صورت حداقلی در زمینه واردات خودرو مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آنچه که مورد برآورد کمیسیون صنایع و معادن مجلس است این است که حداکثر ۵ درصد نیاز داخل از طریق واردات تأمین شود و مشکل ارزی آن هم قرار است از طریق تامین ارزی که با صادرات قطعات خودرو و یا با ارز اشخاص به دست می‌آید، مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برآورد‌ها در زمینه واردات خودرو در قالب این طرح بیشتر از ۵ درصد نیست. همچنین در قالب این طرح به هیچ وجه بازار در اختیار خودرو‌های خارجی قرار نمی‌گیرد، اما این مسئله سیاستی است که کمک می‌کند تا قیمت‌ها در بازار داخل متعادل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از قیمت خودرو در بازار با پرچمداری خودرو‌های خارجی تعیین می‌شود،اظهارداشت: در این بخش قیمت چند میلیاردی برای خودروی خارجی قرار داده می‌شود و عملاً قیمت خودرو در بازار با پرچمداری خودرو‌های خارجی حرکت می‌کند در حالی که اساساً هزینه تولید داخل برای تولید خودرو این مبالغ نیست و این شکافی که بین قیمت‌ها در خودرو داخلی ایجاد شده عملاً باعث بساط قرعه‌کشی و اینگونه موارد و مسائل در خرید خودرو شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بنابراین واردات خودرو هم می‌تواند باعث کاهش قیمت خودرو‌های خارجی و هم می‌تواند باعث کاهش قیمت خودرو‌های داخلی شود؛ یعنی کاهش قیمت ایجاد شده در بازار خودرو و نه قیمت کارخانه.

طغیانی تاکید کرد: در واقع فاصله بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار باعث شده افرادی به سمت خرید خودرو بروند که مصرف کننده آن نیستند و خودرو را برای سرمایه گذاری خریداری می‌کنند، لذا فاصله موجود با واردات خودرو برطرف خواهد شد.

۱۴۰۰/۷/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...