نسخه چاپی

مشاجرات سیاسی فرانسه و انگلیس بر سر پناهجویان بالا گرفت

عکس خبري -مشاجرات سياسي فرانسه و انگليس بر سر پناهجويان بالا گرفت

فرانسه اعلام كرده است كه دولت انگلیس تا كنون حتی «یك یورو» هم برای مقابله با عبور مهاجران از كانال مانش پرداخت نكرده است.



به گزارش نمابه نقل از ایندیپندنت، فرانسه اعلام کرده است که دولت انگلیس تا کنون حتی «یک یورو» هم برای مقابله با عبور مهاجران از کانال مانش پرداخت نکرده است.

در همین ارتباط نیز «ژرالد دارمانن»، وزیر کشور فرانسه از انگلیس خواسته است تا به وعده‌اش عمل کند و ۵۴ میلیون پوندی را که پیش‌تر برای پشتیبانی از اقدامات فرانسه در مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران از کانال مانش وعده داده بود، بپردازد.
او گفت: «از لندن می‌خواهیم به قول‌های حمایت مالی خود عمل کند، زیرا عملیات حفاظت از این مرز را برای آن‌ها انجام می‌دهیم.»

دارمانن همچنین بدون آنکه توضیح روشنی بدهد، از انگلیس خواست کارهایی بکند تا «جذابیت» آن کشور برای مهاجران کاهش یابد.
او گفت: «صحبت از انسان‌ها است، کودکان و نوزادانی که سوار این قایق‌ها می‌کنند و جان‌شان به خطر می‌افتد. کسانی هنگام عبور از این کانال جان می‌سپارند و من نمی‌خواهم جان‌شان در گرو مشاجرات سیاسی باشد.»

دولت انگلیس پیش‌تر در سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، وعده داده بود برای مقابله با این معضل میلیون‌ها پوند بپردازد. اما پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس، به تازگی تهدید کرده تا وقتی از رسیدن افراد بیش‌تری به لندن جلوگیری نشود، این کمک مالی را انجام نخواهد داد.

«فرانتس تاوارت»، فرمانده گشت ساحلی منطقه کاله در فرانسه، نیز ماه پیش تهدید کرده بود که اگر لندن حمایت مالی را متوقف کند، او هم نگهبانان ساحلی تحت امر خود را از این منطقه خارج می کند.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفته است: «مقامات لندن و پاریس طبق توافقی دوجانبه همچنان در مورد ترتیبات نهایی مالی همکاری می‌کنند. از لحاظ عملیاتی و خط‌مشی در مورد این کار مرتب با فرانسه در تماس هستیم. همکاری مشترک با فرانسه به دستگیری حدود ۳۰۰ نفر، محکومیت ۶۵ نفر، و جلوگیری از عبور بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است. اما با توجه به آنکه صدها نفر همچنان زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند تا از کانال عبور کنند، تمام طرف‌ها باید اقدامات بیش‌تری انجام دهند.»

این در حالی است که نیروی مرزبانی انگلیس روز شنبه ۱۷ مهر ده‌ها نفر را که جان خود را به خطر انداخته بودند و از کانال گذشته بودند، به ساحل آورد. گویا در روز جمعه ۱۶ مهر نیز شمار زیادی از مهاجران توانسته بودند از کانال بگذرند، ولی وزارت کشور انگلیس هنوز آمار ورودی‌های آن روزها را اعلام نکرده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...