نسخه چاپی

طالبان: تاكتیك فشار در افغانستان نتیجه نداده است

عکس خبري -طالبان: تاکتيک فشار در افغانستان نتيجه نداده است

سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار مشترك با نمایندگان آمریكا، اتحادیه اروپا و كشورهای غربی تصریح كرد كه تاكتیك‌های فشار در افغانستان نتیجه نداده است.


به گزارش نما، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار مشترک با نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای غربی در قطر درباره وضعیت کنونی افغانستان، روابط با دیگر کشورها، مشکلات اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه، پروژه‌های ناتمام توسعه‌ای در افغانستان و نیز تحریم‌های موجود بحث و تبادل‌نظر کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، متقی در این دیدار تصریح کرد که تضعیف دولت افغانستان به نفع هیچکس نیست زیرا نتایج منفی آن مستقیماً جهان را در بخش امنیت و مهاجرت اقتصادی از افغانستان تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد: تاکتیک‌های فشار در افغانستان در گذشته نیز نتیجه‌ای نداشته است، در عوض اجازه دهید رویکرد تعامل و همکاری سازنده را اتخاذ کنیم.

سرپرست وزارت خارجه طالبان خاطرنشان کرد: اولویت ما پرداخت حقوق معوقه حدود نیم میلیون کارمند دولتی از ماه‌های گذشته و همچنین از سرگیری پروژه‌های اقتصادی است.

متقی ادامه داد: ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که به تحریم‌های موجود پایان دهند و به بانک‌ها اجازه فعالیت عادی را بدهند تا گروه‌های خیریه، سازمان‌ها و دولت بتوانند حقوق کارکنان خود را با ذخایر خود و کمک‌های مالی بین‌المللی پرداخت کنند.

بیانیه وزارت خارجه طالبان می‌افزاید که شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کردند افغانستان ناپایدار به نفع هیچکس نیست، اما نگرانی‌هایی دارند که باید توسط طالبان برطرف شود که تاثیرات مثبتی بر روابط خواهد داشت.

براساس این بیانیه، اکثر شرکت‌کنندگان تاکید کردند که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را افزایش داده‌اند و می‌خواهند تا پایان سال به ارائه کمک‌ها ادامه دهند.

طرف‌ها همچنین توافق کردند که برگزاری چنین جلسات و تعاملاتی در آینده نیز تداوم یابد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...