نسخه چاپی

حسینی: بازار ارز تعدیل می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این كه باید به صورت تدریجی نرخ ارز را تعدیل كنیم گفت: جهت‌گیری ما نیز تعدیل نرخ ارز به سمت پایین است.

به گزارش نما، سید شمس الدین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نرخ ارز در مرکز مبادلات تصریح کرد: آن چیزی که مطلوب دولت است و بانک مرکزی نیز به آن اعتقاد دارد این است که باید به صورت تدریجی نرخ ارز را تعدیل کنیم که البته این تصمیم باید متناسب با متغیرهای بازاری صورت بگیرد و جهت‌گیری ما نیز تعدیل نرخ ارز به سمت پایین است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره نرخ ارز در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور گفت: به طور قطع نرخ ارز کمتر از نرخ ارز مرکز مبادلات و بیشتر از 1226 تومان خواهد بود.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین درباره رشد شاخص بورس اظهار کرد: واقعیت امر این است که یک برداشت صریح از اوراق سهام این است که معرف ارزش دارایی‌ها هستند وقتی نرخ ارز افزایش یافته، این دارایی‌ها نیز ارزش پیدا کرده‌اند و به طور طبیعی ارزش اوراق نیز بالا می رود و به همین دلیل پیش‌بینی‌ها حکایت از تداوم این رشد دارد.

حسینی یکی دیگر از مولفه‌های تعیین کننده ارزش سهام را سودآوری شرکت‌ها اعلام و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌هایی که در بورس تهران حضور دارند، شرکت‌هایی هستند که سود و درآمدهای صادراتی شان متاثر از نرخ ارز است که این امر نیز سبب افزایش سود شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تاکید کرد: بودجه‌هایی که شرکت‌ها ارائه کرده‌اند افزایش سود را نشان می‌دهد و به عبارت دیگر حجم معاملات نیز بالاست و در برخی روزها دو تا سه برابر است لذا حبابی در بازار بورس نمی‌بینم.

۱۳۹۱/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...