نسخه چاپی

جدال نابرابر پرسپولیس و الهلال در ریاض

عکس خبري -جدال نابرابر پرسپوليس و الهلال در رياض

گفته می شود كاروان پرسپولیس روز چهارشنبه تهران را به مقصد ریاض ترك می كند . انجام تشریفات خاص و تست های كرونا و قرنطینه چند ساعته در فرودگاه قطعا مشكلاتی برای بازیكنان ایجاد می كند. بازیكنان ملی پوش الهلال این مشكلات را ندارند، زیرا عربستان روز سه شنبه در خانه با چین مصاف می دهد.

احمد میرزائیان- یکجانبه گرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و سپردن دیدارهای نیمه نهایی تا فینال جام باشگاهها به عربستان را باید اوج بی عدالتی قلمداد کرد.

ناگفته پیدا است، این بار هم حاتم بخشی عربستانی ها و ولخرجی آنها با دلارهای نفتی afc را مجاب کرد تا هر دو میزبانی را به تیمهای الهلال و النصر بسپارد.

ظاهرا محدودیت زمانی و بحث کرونا بهانه خوبی بوده تا afc از بازیهای رفت و برگشت صرف نظر کند،حضور ۶۰ هزار تماشاگر عربستانی در ورزشگاه مملو از جمعیت در دیدار آنها با ژاپن در شهر جده عکس این موضوع را به اثبات رساند!

این بی عدالتی محض اوج تاثیر پذیری afc و عوامل آشکار و نهان آن را به تصویر کشید.

به لحاظ فنی و تدارکاتی هم الهلال در موقعیت بهتری نسبت به پرسپولیس قرار دارد.

آنها در کوران مسابقات باشگاهی قرار دارند و در این مرحله دو سه بازیکن شاخص اروپایی و افریقایی از جمله موسی مارگا و پریرای برزیلی را هم به خدمت گرفته اند.حال آنکه پرسپولیس در فصل تعطیلات باشگاهی قرار دارد و نفراتش به هیچ شکل در شرایط مسابقه نیستند.

اصرار و پافشاری گل محمدی برای صدور مجوز و استفاده از یک مهاجم خارجی هم به جایی نرسید و با مخالفت فدراسیون مواجه شد!

اخبار رسیده حاکی است که الهلال بیشترین تماشاگر را به ورزشگاه ریاض خواهد کشاند، چنانکه در بازی عربستان و ژاپن شاهد حضور ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه جده بودیم.بنابراین کرونا بهانه ای بیش نیست و همه چیز در اختیار عربستان است.

دیدار ایران با کره جنوبی در تهران و حضور امیری ، ترابی و سرلک در اردوی تیم‌ملی و پیوستن کریم باقری و مربی بدنساز آنها به صف مربیان از همکاری خوب پرسپولیسی ها حکایت داشت.البته گل محمدی از عدم صدور مجوز برای بازی ترابی و سرلک در دیدار تدارکاتی با سپاهان هم گلایه داشت و آن را ناقض همکاری فیمابین تلقی کرد.

گفته می شود کاروان پرسپولیس روز چهارشنبه تهران را به مقصد ریاض ترک می کند . انجام تشریفات خاص و تست های کرونا و قرنطینه چند ساعته در فرودگاه قطعا مشکلاتی برای بازیکنان ایجاد می کند.

بازیکنان ملی پوش الهلال این مشکلات را ندارند، زیرا عربستان روز سه شنبه در خانه با چین مصاف می دهد.

به هر حال با یک جمع بندی کلی و اوصافی که بدان اشاره شد، باید اعتراف کرد به لحاظ شرایط اقلیمی و میزبانی اوضاع به سود طرف مقابل است، اما پرسپولیسی ها به عنوان نماینده ایران نشان داده اند، در سایه اتحاد گروهی و تلاش و حمیت جمعی از سد تیمهای بزرگ عبور کرده و به موفقیت رسیده اند.

گفتنی است تیم الهلال قبل از رویارویی با پرسپولیس در یک دیدار تدارکاتی به مصاف التعاون رفت و ۳ بر ۲ پیروز شد.

پرسپولیس هم بدون‌ملی پوشانش در برابر سپاهان ۳ بر ۱ پیروز شد و آماده پیکار سرنوشت ساز شد.

دیدار پرسپولیس و الهلال ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۴ مهر ماه در ورزشگاه فهد ریاض برگزار می شود.

دیگر دیدار این مرحله را هم النصر عربستان و الوحده امارات برگزار می کنند.

برنده های این دو دیدار، روز ۲۷ مهر ماه در برابر هم صف آرایی می‌کنند تا تیم فینالیست از منطقه غرب آسیا مشخص شود.
امیدواریم نماینده ایران در این مرحله و در جدال سخت با الهلال پیروز میدان باشد و راه صعود تا قهرمانی را با موفقیت طی کند.

۱۴۰۰/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...