نسخه چاپی

علی خضریان در گفتگو با نما:

ستاد ویژه صادرات تشكیل شود / برای حضور در بازارهای منطقه ای نیاز به برجام نداریم

عکس خبري -ستاد ويژه صادرات تشکيل شود / براي حضور در بازارهاي منطقه اي نياز به برجام نداريم

سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای حضور در بازارهای منطقه‌ای نه تحریم ها جلوی ما را گرفته و نه نیاز به آثار برجام داریم و نه نیاز به این داریم كه توافقات جدیدی را با آمریكایی‌ها انجام دهیم.

علی خضریان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما با اشاره به راهکارهای لازم برای از میان برداشتن موانع صادراتی کشور اظهار داشت:به اعتقاد بنده مهمترین مشکل صادرات در کشور ما به عدم توجه به بازارهای منطقه ای باز می گردد.

وی با اشاره به عدم سیاست کلان کشور در حوزه بازار همسایگان و کشورهای منطقه، اظهارداشت: همچنین عدم ایجاد کریدور های ویژه و مناسب با ظرفیت صادراتی کشور از دیگر مشکلات در این بخش است که ایحاد این کریدورها می تواند فرصت های صادراتی ما را افزایش دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم حضور رایزن های اقتصادی در کشورهای اطراف ایران تصریح کرد: اگر رایزن های اقتصادی ما در کشورهای همسایه فعال شوند توفیقات زیادی در امر صادرات پیدا خواهیم کرد. همچنین این رایزن ها می توانند با بررسی نیاز بازارهای منطقه، ظرفیت فروش و حضور ایران در این بازارها را فراهم کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت :همچنین عدم توجه به کیفیت تولیدات ایرانی در صادرات توسط تولیدکنندگان داخلی یکی دیگر از مشکلات پیرو امر صادرات است که باید این مهم هم مدنظر قرار گیرد.

خضریان در ادامه با اشاره به مبحث بسته بندی درست محصولات ایرانی و صادرات آنها و ضرورت توجه به این نکته اظهار داشت: متاسفانه هنوز ما نتوانستیم از ظرفیت درست بسته بندی و اتفاقاتی که باید در ارائه مناسب کالای ایرانی داشته باشیم بهره ببریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه امروز ما کمتر از دو درصد بازار منطقه را در اختیار داریم، بیان داشت: این امر نشان می دهد که ما در بازار منطقه و همسایگانمان حضور جدی نداشتیم لذا مشکل کشور ما در حوزه اقتصاد بیش از اینکه نگاه به غرب و تفاهم‌نامه‌های غربی باشد همین بازار زمینی اطراف است که حضورمان در آنجا حضور پررنگی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای حضور در بازارهای منطقه‌ای نه تحریم ها جلوی ما را گرفته و نه نیاز به آثار برجام داریم و نه نیاز به این داریم که توافقات جدیدی را با آمریکایی‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما برای حضور در بازار سوریه نیاز به اف ای تی اف و برجام نداریم تصریح کرد: ما هیچ کدام از اینها را نیاز نداریم و با این حال در بازار سوریه حضور نداریم و عمده دلیل آن هم این است که مواردی که مورد ذکر قرار گرفت، رقم نخورده است.

خضریان با بیان اینکه در گام نخست باید دستگاه هایی اعم از وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی و هر دستگاهی که در حوزه صادرات اقدام می‌کند ، یک ستاد ویژه ای را برای صادرات تشکیل دهند، بیان داشت: ما باید رایزن های اقتصادی مان را در کشورهای منطقه فعال کنیم لذا ما از این طریق می‌توانیم ارزآوری موجود پیرو صادرات را فراهم کنیم.

۱۴۰۰/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...