نسخه چاپی

اصلاح مصوبه تغییر نرخ پهنای باند اینترنت

معاون سازمان تنظیم مقررات از اصلاح مصوبه تغییر نرخ پهنای باند اینترنت كه اوایل آذرماه و با حدود 50درصد افزایش در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید، خبر داد و گفت: تا نهایی شدن این اصلاحات شركت ارتباطات زیرساخت مجاز به اجرای این مصوبه نخواهد بود.

به گزارش نما، حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه بنا به دلایلی مصوبه شماره 153 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر افزایش نرخ پهنای باند اینترنت از حدود 37 میلیون تومان به ازای هر لینک STM1 که معادل 155 مگابیت بر ثانیه پهنای باند است به 54 میلیون و 826 هزار تومان هنوز ابلاغ نشده است، اظهار داشت: اجرای این مصوبه نیازمند اصلاحاتی است.

وی اصلاح این مصوبه را بنابر اظهار نارضایتی شرکتهای فعال در حوزه اینترنت پرسرعت برشمرد و ادامه داد: مصوبه 153 کمیسیون تنظیم مقررات هنوز ابلاغ نشده و در دست بررسی است و ممکن است اصلاحاتی داشته باشد.

رضوانی افزود: براین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت تا اطلاع ثانوی ملزم است که نرخ پهنای باند اینترنت را مانند نرخ های گذشته یعنی به ازای هر لینک STM1 حدود 37 میلیون تومان برای شرکتهای اینترنتی توزیع کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مصوبه براساس نظرات اخذ شده از سوی فعالان صنف اینترنت باردیگر در دست بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که ممکن است در این مصوبه جدید تغییر یابد موضوع حذف دو تخفیف 20 درصدی نرخ پهنای باند برای شرکتهای اینترنتی است که در مصوبه 153 کمیسیون تنظیم مقررات نارضایتی هایی را به همراه داشت.

به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 153 خود که ریاست آن را رضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات به عهده داشت، تعرفه ای برای فروش پهنای باند اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت مصوب کرد که به گفته شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در کشور این تغییر نرخ، افزایش حدود 50 تا 70 درصدی را در نرخ اینترنت تمام شده شرکتهای اینترنتی به همراه خواهد داشت و باعث افزایش قیمت اینترنت حداقل 50 درصد برای کاربران نهایی خواهد شد.

در این مصوبه جدید، کلیه تخفیفات در نظر گرفته شده مربوط به مصوبه شماره 49 کمیسیون تنظیم مقررات در تاریخ 8 مهرماه سال 87 و مصوبه شماره 86 این کمیسیون در 16 خرداد سال 89 که مربوط به تخفیفات 20 درصدی نرخ پهنای باند به شرکتهای اینترنتی در دو مرحله بود حذف شد.
با این وجود و با افزایش بالغ بر 26 میلیون تومانی نرخ هر STM1 که برای توزیع اینترنت به توزیع کنندگان – شرکتهای PAP، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای وایمکس و دیگر اپراتورها – سپرده می شود قیمت اینترنت که تا پیش از این روند نزولی داشت با احتساب هزینه های داخلی انتقال پهنای باند، برای نخستین بار طی 14 سال اخیر با افزایش قیمت ناگهانی حدود 50 درصدی به کاربران ایرانی ارائه خواهد شد.

پیش از این قرار بود این مصوبه از اول آذرماه در صورتحساب مشترکان نهایی - شرکتهای ارائه کننده اینترنت- اجرایی شود.

۱۳۹۱/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...