نسخه چاپی

با سیل جوانان بیكار و تحصیل كرده مواجه هستیم

عکس خبري -با سيل جوانان بيکار و تحصيل کرده مواجه هستيم

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس به بیان توضیحاتی درباره تقاضای جوانان برای كاهش سن استخدام در ادارات دولتی پرداخت.


به گزارش نما، کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به متقاضیان افزایش سن استخدام در آزمون های استخدامی دولت گفت: افزایش سن استخدام در آزمون های استخدامی به این جهت که افراد پشت صف در آزمون های استخدامی کاهش پیدا کنند یکی از دغدغه های ما هست.


وی ادامه داد: ما در حال حاضر با سیل جوانان بیکار و تحصیل کرده مواجه هستیم و عمده مشکلات نمایندگان در حوزه های انتخابیه بی کاری جوانان تحصیل کرده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرف دیگر این مسئله ادارات و نهادهایی هستند که با افزایش تعداد بازنشستگان و کمبود نیرو مواجه هستند. لذا دیدگاه نمایندگان این است که زمینه اشتغال و جذب جوانان تحصیل کرده دارای تخصص باید آماده شود اما دولت در حال حاضر مشکلات خاص خودش را دارد.

سرمدی افزود: دولت به این جهت که مدافع حقوق مردم است معتقد است که باید شرایط استخدام از جمله کاهش سن استخدام تسهیل شود تا بتوانیم زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم. اما باید منتظر ماند تا راهکارهایی برای حل این معضل اندیشیده شود و شرایط فعلی مرتفع شود.

گفتنی است، پیشتر جمعی از فارغ‌التحصیلان فاقد شغل متولد دهه شصت مطالبه‌ای برای افزایش سن استخدام به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...