نسخه چاپی

آغاز روز دوم رزمایش ولایت 91

دومین روز از رزمایش تخصصی دریایی ˈ ولایت 91ˈ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح روز شنبه آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 از روز گذشته (جمعه) با فرمان امیر دریادارˈحبیب الله سیاریˈ فرمانده نیروی دریایی ارتش از روی عرشه زیردریایی فوق سنگین طارق با رمز ˈیا حسین(ع)ˈ آغاز شد.

این رزمایش در تنگه هرمز، دریای عمان، مدار 18درجه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب برگزار می شود.

در نخستین روز از این رزمایش بزرگ و تخصصی، عزیمت یگان های سطحی، زیر سطحی و پروازی برای استقرار در دریا و محل برگزاری رزمایش انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از جمله اهداف برگزاری این رزمایش را نشان دادن توان نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش برای دفاع از مرزهای آبی و منافع کشورمان در جهت برقراری امنیت پایدار در منطقه و ارسال پیام صلح و دوستی برای کشورهای دوست و همسایه عنوان کرد.

امیر دریادار سیاری افزود: برگزاری رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 برای دشمنان نیزدارای این پیام است که مردم مسلمان و قهرمان ایران در دفاع از منافع و منابع حیاتی خود در تمامی عرصه ها بخصوص آب های آزاد جدی هستند.

در طول برگزاری رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91، ناو گروه 23 نیروی دریایی شامل ناو بالگرد بر بوشهر و ناوشکن جماران، اقدام به اسکورت کشتی های تجاری و نفت کش ایران در خطوط مواصلاتی دریایی می کنند.

این اقدام در جهت مقابله با پدیده شوم دزدان دریایی خواهد بود که نشان از اقتدار نیروی دریایی ارتش کشورمان دارد.

در این رزمایش زیردریایی هایی که به دست توانمند متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده اند نقش عمده ای ایفا خواهند کرد.

زیردریایی طارق که به حفره سیاه معروف است نیز که به دست متخصصان متعهد کشورمان تعمیر اساسی شده و به یگان زیرسطحی نیروی دریایی ارتش پیوسته است نیز در این رزمایش نقش فعالی را ایفا می کند.

رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 که دیروز جمعه 8 دی ماه آغاز شده است به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...