نسخه چاپی

طرح «بن سلمان» برای ترور «ملك عبدالله»

عکس خبري -طرح «بن سلمان» براي ترور «ملک عبدالله»

مقام سابق اطلاعاتی عربستان می‎گوید كه محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۴ از تصمیم خود برای ترور ملك عبدالله، پادشاه وقت عربستات سخن گفته است.


به گزارش نما، «سعد الجبری»، مقام سابق اطلاعاتی عربستان در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» آمریکا، فاش کرد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۴ در مورد کشتن پادشاه وقت این کشور صحبت کرده است.

به گزارش «اکسیوس»، این مقام سابق اطلاعاتی عربستان، می‎گوید «بن سلمان، در سال ۲۰۱۴ گفت که می‌تواند پادشاه وقت را به قتل برساند.»


به گفته وی، «بن سلمان در ملاقاتی با محمد بن نایف، وزیر کشور وقت عربستان در سال ۲۰۱۴، با افتخار اعلام کرد که می‌تواند ملک عبدالله را بکشد تا پدرش جانشین وی شود.»

«الجبری»، ادامه داد «بن سلمان به محمد بن نایف گفت که می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم ... اطلاعات عربستان در آن زمان این تهدید را جدی گرفت ... من ویدئویی از این جلسه را دیده ام و کپی‌های آن هنوز وجود دارند.»

«سعد الجبری» که در کانادا زندگی می‌کند، «بن سلمان» را متهم کرد که چند هفته پس از قتل «جمال خاشقجی» در سال ۲۰۱۸، قصد داشت وی را نیز به قتل برساند.
این مقام سابق اطلاعاتی عربستان در بخش دیگری گفت که ویدئویی با نام «ویدئوی مرگ» ضبط کرده که در صورت مرگ وی، اسرار بیشتری از خانواده سلطنتی عربستان را فاش می‌کند.

«ملک عبدالله»، پادشاه پیشین عربستان و برادر «ملک سلمان» در سال ۲۰۱۵، پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل عفونت ریه، جان خود را از دست داد.

پیشتر دولت عربستان از «سعد الجبری» به اتهام سرقت ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه مبارزه با تروریسم به کانادا و آمریکا شکایت کرده بود؛ «الجبری» این موضوع را رد کرده است.

«مایکل مورل»، سرپرست سابق سیا نیز می‎گوید که نسبت به «الجبری» که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ همکاری نزدیک داشته، به دلیل نجات جان آمریکایی‌ها احساس تکلیف می‌کند و سیا نیز باید چنین احساسی داشته باشد.

دولت «جو بایدن» از پاسخ به «اکسیوس» در مورد اظهارات «مایکل مورل» مبنی بر همکاری «سعد الجبری» برای نجات جان آمریکایی‎ها، خودداری کرده است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...