نسخه چاپی

تشكیل ستاد احیای زاینده رود و رفع معضل بزرگترین رود فلات مركزی ایران

تشکيل ستاد احياي زاينده رود و رفع معضل بزرگترين رود فلات مرکزي ايران

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل بلندمدت رفع مشكلات زاینده رود، تشكیل ستاد ملی احیای زاینده رود است تا شاهد شكل گیری جانی دوباره در فلات مركزی ایران باشیم.

به گزارش نما ،روز گذشته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در توئیتی از رئیس جمهور درخواست کرد که دستور تشکیل ستاد احیای رودخانه زاینده رود را صادر کند چون اهمیت این رودخانه حیاتی، از دریاچه ارومیه کمتر نیست.


حسین میرزایی در این ارتباط به خبرنگار خبرآنلاین گفت: در این مدت که نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم هستم با توجه به اینکه علاوه بر تحصیلات حوزوی، در رشته مهندسی عمران که یکی از زیرشاخه های آن مهندسی عمران آب است، فارغ التحصیل شده ام همواره به بررسی موضوع آب به عنوان مهمترین مساله استان اصفهان پرداختم.


وی افزود: در چندین بازدید، خط انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان و یزد را کنترل کردیم و خط انتقال آب از خلیج فارس به کارخانه های آب شیرین کن با شیوه اسمز معکوس، مورد بررسی قرار گرفت که دراین پروژه، هر ایستگاه با چندصدکیلومتر لوله گذاری، آب را به سیرجان منتقل می کند و از آنجا مقداری آب هم از مخازن سیرجان برای تامین آب مورد نیاز صنایع راهی اصفهان می شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط انتقال آب به یزد هم بررسی شد و با همکاری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان از طریق زمینی سرچشمه های زاینده رود مورد پایش قرار گرفت و به صورت هوایی هم از سرچشمه های زاینده رود و وضعیت کارون ۴ بازدید کردیم.


وی اضافه کرد: زمینه توسعه طرح باروری ابرها را با وزارتهای نیرو و جهادکشاورزی فراهم کردیم و با بررسی ذخایر آبخوان ها به موضوع آب در اصفهان پرداختیم.


میرزایی انتقال آب از خلیج فارس، انتقال آب میان حوضه ای، باروری ابرها و آورد طبیعی رودخانه و بررسی آبخوان ها را از اهم اقدامات بلندمدت رفع معضل حوضه زاینده رود برشمرد و توضیح داد: راه حل کوتاه مدت احیا زاینده رود خواندن نماز باران است چراکه هرکدام از این پروژه های مذکور زمان بر است. پس در مجموع راه حل کوتاه مدت معضل زاینده رود، خواندن نماز باران است و راه حل بلندمدت هم تشکیل ستاد ملی احیا زاینده رود خواهد بود تا شاهد دمیدن جانی دوباره در فلات مرکزی ایران باشیم.





خبر آنلاین 

۱۴۰۰/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...