نسخه چاپی

اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سایه وحدت است

اقتدار نظام جمهوري اسلامي در سايه وحدت است

فرمانده لشگر عملیاتی ۲۹ حضرت نبی اكرم (ص) سپاه كرمانشاه گفت: اقتدار و خیر و بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه وحدت بین فِرق دینی و مذهبی به خصوص اهل تسنن و شیعه است.

به گزارش نما ، سردار مجتبی کرمی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی روحانیون اهل تشیع و اهل سنت به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در مصلای نماز جمعه سرپل ذهاب افزود: این مجموعه برنامه‌ها در راستای همایش های وحدت بین علما، روحانیون، متنفذین و نخبگان اهل تشیع و اهل تسنن به منظور تحکیم و تقویت وحدت موجود است.

وی اظهار داشت: لشکر۲۹ سپاه استان کرمانشاه در راستای انجام وظایفی که دارد، فراتر از ابعاد عمیق امنیتی، در بحث مسایل فرهنگی با تدابیری که از طرف سلسله مراتب مجموعه لشکر ابلاغ شده برنامه‌هایی سالیانه هم از طرف قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) وهم از طرف نیروی زمینی قرارگاه نجف، برگزار می کند که امروز جلسه هم اندیشی برای تصیم گیری در راستای تقویت وحدت اجرا شد.

هفته وحدت فرصت مناسبی برای خنثی کردن توطئه دشمنان است

امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: صاحب نظران و متفکران و علمای مذهبی امروز در کنار هم گرد هم آمدند هم با اسلام تجدید وحدتی باشد و هم راه‌های نفوذ دشمن در بین جوامع اسلامی را بررسی کنند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: امروز دشمنان ما در سراسر دنیا هم قسم شدند که با اختلاف افکنی در بین جوامع اسلامی و بین مسلمانان بخواهند به اهداف شوم خود برسند و در این میان هفته وحدت فرصتی است که تمام سناریوهای دشمنان را خنثی کند.

وی اظهار داشت: بیش از هر زمان جامعه اسلامی نیاز به وحدت دارد و امید است که خروجی چنین جلساتی باعث اتحاد و برادری بیشتر در بین مسلمانان باشد.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: امروزه علمای فریقین به نوعی بیشترین مسوولیت را برعهده دارند و امید است با هوشیاری و بصیرت و آگاهی شاهداین باشیم که روز به روز اتحاد و برادری در بین مردم و مذاهب مختلف اسلامی بیشتر و بیشتر شود.

وحدت در تامین امنیت پایدار مناطق مهم است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز گفت: نقش وحدت در امنیت مناطق بسیار حایز اهمیت است آن چنان که هرجا وحدت و همدلی باشد شاهد امنیت پایدار هستیم.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی افزود: یکی از مولفه های امنیت پایدار، وحدت جامعه و آحاد مردم است که همه وظیفه داریم برای تقویت این وحدت که حاکم است صیانت کنیم و هوشیاری و بصیرت لازم را به خرج بدهیم که دشمنان خصوصا در این یک دهه اخیر تحریکات ویژه ای برای ایجاد انشقاق بین جوامع اسلامی دارند و تلاش می‌کنند این تحریکات آن ها در فضای مجازی و ماهواره ای، وحدت جامعه اسلامی را خدشه دار کند.

وی بیان کرد: بین اهل سنت و شیعه وحدت به صورت عملی وجود دارد و در این میان میزان شهدایی که اهل سنت در دفاع از نظام در جنگ تحمیلی تقدیم نظام کردند بهترین گواه وجود وحدت بین شیعه و اهل سنت و ایمان به این وحدت در عمل و اعتقاد است.

او اضافه کرد: امیدواریم در سایه وحدت و همدلی تمام نقشه‌هایی که دشمنان در منطقه دارند نقش بر آب شود و گام دوم که ایجاد تمدن اسلامی و اتحاد ملل اسلامی و اتحادیه اسلامی در جهان است، محقق شود.

وحدت رمز پیروزی اسلام است

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین نیز گفت: وحدت کلمه رمز پیروزی اسلام است، وحدت همیشه تاکید قرآن کریم بوده و در نظام جمهوری اسلامی امام راحل این پیام را به نام هفته وحدت زنده کردند تا امت اسلام در امان باشد.

ماموستا ملا عادل غلامی افزود: دوری از تفرقه یکی از نشانه‌های درایت و انسجام امت اسلامی است که ما از اختلافات قومی دوری کنیم زیرا  همیشه وحدت باعث عزت بوده و تفرقه هم باعث ذلت و انشقاق امتها می شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...