نسخه چاپی

ادعای آمریكا برای ساخت نخستین قرص ضدكرونایی

عکس خبري -ادعاي آمريکا براي ساخت نخستين قرص ضدکرونايي

یك شركت داروساز آمریكایی ادعا كرد قرص ضدكرونای ساخت این شركت، میزان بستری شدن و مرگ و میر در افرادی را كه به تازگی به ویروس كرونا مبتلا شده‌اند را به نصف كاهش می‌دهد!


به گزارش نما، شرکت داروسازی "مرک" آمریکا دیروز ادعا کرد قرص ضدکرونای ساخت این شرکت "مولنوپیراویر" بستری شدن و مرگ و میر در افرادی را که به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به نصف کاهش می‌دهد و به زودی از مقامات بهداشتی در ایالات متحده و سراسر جهان درخواست استفاده از آن را می‌کند.

اگر اثربخشی این قرص توسط نهادهای نظارتی تصویب شود، نخستین قرصی در جهان خواهد بود که برای درمان کرونا مصرف می‌شود؛ این شرکت اعلام کرده است برای دریافت مجوز استفاده از این قرص به دنبال تایید از مقامات بهداشتی در ایالات متحده و سراسر جهان است.

در حالی که بسیاری از درمان‌های کرونا امروز نیاز به تزریق دارند قرصی که در خانه مصرف می‌شود، فشار بر بیمارستان را کاهش می‌دهد و می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیماری در مناطق فقیرنشین جهان که نیاز به درمان‌های با تزریق گران‌تر دارند،‌کمک کند.

این شرکت آمریکایی ادعا کرده است که نتایج اولیه استفاده از داروی "مولنوپیراویر" نشان می‌دهد که در مدت پنج روز از علائم بیماری کرونا، نیمی از میزان بستری شدن و مرگ و میر کاهش یافته است اما همچنان واکسیناسیون، استراتژی اصلی دولت برای کنترل همه‌گیری ویروس کرونا باقی می‌ماند؛ شرکت آمریکایی "مرک" داروی جدید خود را در افرادی که واکسینه نشده بودند امتحان کرده و ممکن است مجوز این قرص برای استفاده گسترده‌تر در بیماران واکسینه شده نیز در نظر گرفته شود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...