نسخه چاپی

طائب: این آقایان كاندیدا نشوند

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با تاكید بر اینكه ماندگاری و بازخوانی 9 دی موجب ظهور بصیرت نسبت به جریانات فتنه آمیز جدید است، گفت: كسانیكه 9 دی را درك نكرده اند و از صف بصیرت مردم جاماندند وارد رقابتهای انتخاباتی نشوند.

به گزارش نما، حجت الاسلام مهدی طائب در گفت وگو با مهر با اشاره به ریشه شکل گیری حماسه 9 دی اظهار داشت: پس از حرمت شکنی های معترضان به خصوص حرمت شکنی آنان در روز عاشورا مردم دریافتند که این آشوب های خیابانی داستان اختلاف سلیقه نیست؛ بلکه دشمن اصل نظام و موجودیت آنرا هدف قرار داده است، بنابراین با همه وجود در 9 دی به میدان آمدند و از ریشه جریان فتنه را کندند واین حماسه بزرگ را خلق کردند.

تنها شاخص و عامل بیداری و بصیرت مردم در 9 دی رهبری است

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، با اشاره به شاخص پیدایش این بیدارای و بصیرت در مردم ، گفت: عامل اصلی شکل گیری و ایجاد بصیرت در مردم در فضای فتنه و غبارآلودی که دشمنان خلق کرده بودند تنها می توانیم از رهبر انقلاب اسم ببریم ؛ چون چشمها به ایشان دوخته شده بود و حرف هایشان در این زمینه کاملا در نظر مردم مصداق پیدا می کرد.

حماسه 9 دی فراتر از گروه‌ها است

وی با تاکید براینکه هیچ گروهی نمی تواند ادعا کند که صرفا خود در ایجاد بصیرت در مردم نقش داشته و 9 دی را به نام خود ثبت کند، ادامه داد: حماسه 9 دی آنقدر بزرگ بود که فراتر از یک حزب و دو حزب و یک گروه است؛ وقتی برای امام (ره) تعبیر رهبر می آورند یک بار فرمودند" رهبر ما آن جوان 13 ساله این است که با انفجار تانک خودش را به شهادت رساند" و حضرت امام(ره) با وجود ایشان اینکه نقش اساسی در شکل گیری انقلاب داشت، علی الدوام می فرمود: "من خادم مردم هستم ".

طائب با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند در روز خلق بصیرت از سوی مردم ادعای سهم خواهی داشته باشد، گفت: آنهایی که آن موقع آمدند بیدار بودند وبه وظیفه خود عمل کردند حق سهم خواهی ندارند چراکه حکومت شرکت سهامی نیست که هرکسی سهم بخواهد، مسئولیت یک وظیفه است و نه یک سهم.

ماندگاری 9 دی موجب ظهور بصیرت نسبت به جریانات فتنه آمیز جدید است

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار همچنین با اشاره به ظرفیت 9 دی برای خنثی ساختن فتنه های آینده گفت: اصولا در برابر فتنه آنچه کارساز است بصیرت است و 9 دی مظهر بصیرت بود، 9 دی و ریشه های پیدایش آن و جریانی که در برابر 9 دی قرار داشت هرچه بیشتر بازگو شود موجب ماندگاری این بصیرت و ظهور بصیرت نسبت به جریانات فتنه آمیز جدید است و مصونیت ایجاد می کند.

وی بازگویی حماسه 9 دی را به واکسن یادآوری تشبیه کرد و گفت: اطفال وقتی که دربرابر ویروس های متفاوتی واکسن می زنند در دوره های بعد هم باید واکسن یادآوری بزنند و این واکسن یادآوری سلولهای مدافع بدن را برای مقابله با آن ویروس ها مجددا زنده می کند.

بازخوانی 9 دی مرگ فتنه را تسریع می بخشد

وی با اشاره به گروهی که از بازخوانی این حماسه ناراحت و معذب می شوند ، تصریح کرد: طبیعی است که اگر ویروس زبان گویا داشت، با همه وجود فریاد می زد این واکسن یاداوری را نزنید چون این واکسن مرا ریشه کن می کند ؛ بنابراین جریان فتنه وسران آن همچون ویروسی بودند که دشمن به بدنه نظام انداخته بود و می خواست اسلام را از بین ببرد و 9 دی واکسن عظیمی بودکه یکباره زده شد و این ویروس زخم خورده از پا افتاده و در حال مرگ از این واکسن در عذاب است و این یادآوری ها مرگ او را تسریع می بخشد.

کسانیکه 9 دی را درک نکردند وارد رقابتهای انتخاباتی نشوند

وی با تاکید براینکه کسانیکه 9 دی را درک نکردند و در آن روز سخت و سرنوشت ساز از صف بصیرت مردم جا ماندند حق شرکت در انتخابات را ندارند، اذعان داشت: وقتی که انسان خودش ر ا برای یک مسئولیت لایق ببیند، این سوال به ذهن می رسد که آیا این آقایان وقتی در برابر فتنه و این خطر و بیاناتی به وضوح بیانات رهبری نتوانستند آن زمان و شرایط را درک کنند و بفهمند، چگونه می‌توانند خود را مناسب برای تحمل بارهای سنگین مسئولیت جمهوری اسلامی بدانند و خودشان را کاندیدا بکنند؟ لذا خودشان باید درک کنند چنین چیزی تحقق پیدا نکند و اگر آنها هم درک نکنند مردم درک خواهند کرد.

از اکنون فضای سیاسی جامعه درگیر مسائل انتخاباتی نشود

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار همچنین ضمن انتقاد از ورود زود هنگام جریانات سیاسی به انتخابات و انتخاباتی شدن فضای جامعه، گفت: نباید از الان فضای جامعه را درگیر مسائل انتخاباتی کنیم و انتخابات باید در زمان خودش مطرح شود.

انتخابات را مانند مسابقات فوتبال نکنید

وی با بیان اینکه انتخابات ما مانند فوتبالمان است، افزود: وقتی دوتیم مطرح می خواهند مسابقه بدهند استایوم از روز قبل پر می شود اما در کشور های دیگر که فوتبال برای آنان یک اصل است وقتی دو تیم صاحب نام بازی داشته باشند استادیوم تنها از نیم ساعت قبل پر می شود و بعد هم همه چیز تمام می شود.

این کارشناس سیاسی، گفت: ما چرا باید انتخاباتمان را مانند فوتبال کنیم و از یک سال قبل استادیوم را پر کنیم و سر و صدا راه بیاندازیم تا مسابقه شروع شود.

کاندیداها بر روی برنامه و تیم کار کنند

وی با بیان اینکه اکنون زمان صحبت روی مبانی و شاخص ها است، گفت: کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند باید روی برنامه ها و تیم خود کار کنند تا در زمان تبلیغات برنامه و تیم خود را به مردم ارائه دهند تا مردم در انتخاب خود دچار سرگردانی نشوند.

طائب در پایان تاکید کرد: مردم و ظیفه خود را می شناسند وبه موقع به آن عمل خواهند کرد لذا لازم نیست گروههای سیاسی فضای جامعه را از یک سال قبل انتخاباتی کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...