نسخه چاپی

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

بازار كالای اساسی مردم در اختیار دلالان است

عکس خبري - بازار کالاي اساسي مردم در اختيار دلالان است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت باید به سرعت كنترل بازار را در اختیار بگیرد، اما متاسفانه در شرایط فعلی بازار تحت اختیار دلالان است و معیشت مردم در دست دلالان است و سود اصلی را آنان می‌برند.


اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «نما» با افزایش قیمت کالای اساسی مردم و ضرورت تثبیت قیمت کالاها در بازار، گفت: تامین کالا‌های اساسی و بهبود معیشت مردم یکی از مطالبات اصلی مردم است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیگیر هستند تا دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: افزایش مکرر قیمت کالا‌های اساسی مردم به هیچ وجه قابل توجیه نیست، اما در روز‌های اخیر شاهد افزایش شدید قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی، چون لبنیات و برنج هستیم و قاعدتاً مردم انتظار دارند که قیمت‌ها حداقل در یک بازه زمانی ۶ ماهه یا یک ساله بدون تغییر باقی بماند تا مردم بتوانند برای هزینه کرد خانوار شان تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما از دولت آن است که در جهت تثبیت قیمت‌ها به ویژه قیمت کالا‌های اساسی اقدامات عاجل را انجام دهد. اگر دولت نمی‌تواند قیمت‌ها را به سرعت کاهش دهد، حداقل انتظار آن است که قیمت‌های فعلی کالا‌های مختلف به ویژه کالا‌های اساسی مردم گران‌تر نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید به سرعت کنترل بازار را در اختیار بگیرد، اما متاسفانه در شرایط فعلی بازار تحت اختیار دلالان است و معیشت مردم در دست دلالان است و سود اصلی را آنان می‌برند. در حال حاضر قیمت بسیاری از محصولات و کالا‌ها واقعی نیست.

سلیمی اظهار داشت: دولت باید از ابزار‌های نظارتی خود بیش از گذشته برای کنترل بازار استفاده کند. البته در برخی از موارد نمی‌توان قیمت‌ها را به صورت دستوری کنترل کرد چرا که گاهی از اوقات زمانی که قیمت‌ها دستوری می‌شود، نتیجه معکوس می‌دهد و عرضه و تقاضا معمولاً باید قیمت بازار را مشخص کند.

وی ادامه داد: لازم است دولت در جهت تنظیم بازار اقدامات اساسی را انجام دهد و اگر لازم است در برخی از بخش‌ها باید واردات را افزایش دهد. اگر دولت بخواهد به صورت دستوری قیمت کالا‌ها را کاهش دهد، شاید همان قیمتی را که دولت تعیین می‌کند، روی آن کالا درج شود، اما معمولاً از کیفیت آن کالا کاسته می‌شود. دولت باید نظارت کافی داشته باشد تا فروشندگان و تولیدکنندگان کم‌فروشی نکنند و از کیفیت محصولات و کالا‌ها کم نکنند.

۱۴۰۰/۸/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...