نسخه چاپی

بازار خودرو كاهش قیمت را تجربه می كند؟

عکس خبري -بازار خودرو کاهش قيمت را تجربه مي کند؟

فرزانه گفت:كاهش تیراژ و توقف تولید برخی مدل‌ها در افزایش قیمت خودرو تاثیر می گذارد.


به گزارش نما، مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به علت افزایش دوباره قیمت خودرو با وجود رکود شدید در بازار، گفت: بعد از ۲ هفته‌ای که بازار در آرامش به سر می‌برد و در بازار رکود شدیدی حاکم شده بود، قیمت خودرو مجدد افزایش یافت.

او با بیان اینکه کاهش تیراژ و توقف تولید برخی مدل‌ها در افزایش قیمت خودرو تاثیر می گذارد، بیان کرد: کاهش تیراژ خودروهای داخلی، توقف تولید برخی از مدل‌ها به علاوه مخالف وزیر صمت با طرح ساماندهی بازار خودرو که شامل عرضه خودرو در بورس بود و از طرفی افزایش قیمت ارز مواردی بودند که از روز گذشته تا به امروز بر قیمت برخی خودروها تاثیر گذاشت.

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این سوال که چرا برخی مدل ها بیشتر افزایش قیمت دارند و کدام از خودروها این افزایش قیمت را داشته اند؟، گفت: در مدل‌های مختلف پژو ۲۰۷ اتوماتیک، بیشترین افزایش قیمت را در بین محصولات داخلی تجربه کرده است؛ همچنین مدل‌های دوگانه سوز پژو ۴۰۵ که در پروسه‌ای از زمان بیشترین تقاضا را داشت و پراید ۱۱۱ مواردی هستند تا حدودی افزایش قیمت را تجربه کردند.

فرزانه گفت: بازار خودرو کشور طبق آمارها و تحقیقات میدانی نیازمند به یک تا یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد که در طی ۶ ماه طبق آمار وزارت صمت حدود ۶۰۰ هزار دستگاه تولید شده است که بخشی از قبل به دلیل نقص در پارکینگ‌ها خوابیده است.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه دور از انتظار است تا ۴ ماه باقیمانده تا پایان سال افزایش ناگهانی تیراژ تولید داشته باشیم، گفت: برای سرپا نگه داشتن اقتصاد نیاز است تا کاری انجام داد، وزیر صمت می‌گویند خودرو تا پایان سال ارزان می‌شود امری دور از انتظار است. با این گفته‌ها و دستورات، بازار خودرو نه کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد نه از رکود در می‌آید و نه به شرایط مطلوبی بر می‌گردد.

فرزانه با بیان اینکه یک دلیل عمده برای رکود شدیدی که در بازار خودرو شده، بلاتکلیف بودن مصرف کننده است، گفت: مصرف کننده با تصور نادرست اینکه اگر واردات خودرو باز شود، می‌تواند تاثیر گذار در قیمت باشد، که تصوری اشتباه است، دست نگه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...