نسخه چاپی

واشنگتن: جلوی توسعه فناوری پهپادهای ایران را می‌گیریم

عکس خبري -واشنگتن: جلوي توسعه فناوري پهپادهاي ايران را مي‌گيريم

وزیر خارجه آمریكا بامداد شنبه در بیانیه‌ای گفت كه این كشور از تمامی ابزارهای موجود برای جلوگیری از تامین مواد و فناوری مرتبط با صنعت پهپادهای ایران استفاده خواهد كرد.



به گزارش نما، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا در ارتباط با صنعت پهپادی ایران گفت که آمریکا از تمامی ابزارها برای مقابله با فعالیت‌ها و نفوذ مخرب ایران از جمله اشاعه هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: «ایالات متحده از همه ابزارهای موجود، از جمله تحریم‌ها، برای جلوگیری، بازدارندگی، و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهپاد را به ایران عرضه می‌کنند، و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین گسترشی دست دارند، استفاده خواهد کرد».

آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که این تحریم‌ها 4 فرد و دو نهاد را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه می‌کند.

یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی چهار فردی هستند که به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

شرکت «کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود» و شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» دو نهادی هستند که به لیست تحریم‌های خزانه داری آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده، افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مدعی شد که افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند حمایت‌های مهمی از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس انجام داده‌اند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...