نسخه چاپی

تغییر شكل تهدیدات از جنگ مستقیم به حملات سایبری/ تشكیل ۸ قرارگاه پدافند نوین در سازمان پدافند غیرعامل

عکس خبري -تغيير شکل تهديدات از جنگ مستقيم به حملات سايبري/ تشکيل ? قرارگاه پدافند نوين در سازمان پدافند غيرعامل

سردار جلالی در آئین زنگ پدافند غیرعامل گفت: شاهد تغییر شكل تهدیدات نسبت به گذشته از تهدیدات سخت مانند جنگ مستقیم به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری هستیم.


به گزارش نما، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز، بخصوص شهید فهمیده و همزمان با آغاز ایام نکوداشت پدافند غیرعامل، مراسم زنگ پدافند غیرعامل با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس و جمعی از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت آموزش و پرورش در محل سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

شهید لندی یاد حسین فهمیده‌ها را زنده کرد

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای دانش‌‎آموز، از جمله شهید حسین فهمیده، اظهار داشت: بسیاری فکر می‌کردند که دیگر ما شاهد دانش آموزان ایثارگر و شجاعی از نسل حسین فهمیده نخواهیم بود، ولی افرادی همچون شهید علی لندی که نشان عالی پدافند عامل نیز به وی اعطا شد، ثابت کردند که روحیه ایثار و جان برکفی همچون دوران دفاع مقدس در روح و جان نسل نوجوان و جوان ما جریان دارد.

وی بحث دفاع را امر فطری و ذاتی دانست که در زندگی بشر نهادینه شده است تا چنانچه آدمی در برابر حمله و تهدیدی قرار بگیرد از خود دفاع کند. البته این دفاع انواع و اقسام مختلفی دارد. گاهی از جنس حمله متقابل است، گاهی اختفا و استتار. در دین مبین اسلام نیز دفاع امری مقدس و واجب عنوان شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور واژه پدافند را یک واژه ایرانی به معنای دفاع دانست و توضیح داد: به زبان ساده، دفاعی که در آن اسلحه نباشد، دفاع یا پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

الگوی دفاع متناسب با تهدید نباشد آسیب پذیر می‌شویم

وی با بیان اینکه سلاح‌ها زمانی شمشیر و نیزه و تیر و کمان بود و متناسب با آن ابزار دفاع نیز سپر و مانند آن بود، اظهار داشت: همزمان با پیشرفت بشر، تکنولوژی ساخت سلاح نیز تغییر کرده است؛ بنابراین نوع سپر و وسیله دفاعی نیز باید تغییر کند. چرا که اگر ابزار دفاعی متناسب با نوع تهدید نباشد، آسیب پذیر خواهیم شد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: ما در پدافند غیرعامل معتقدیم که برای جلوگیری از آسیب پذیری همواره باید یک گام از تهدید جلوتر باشیم و قدرت دفاعیمان را متناسب با تغییر تهدیدات روز به روز تقویت کنیم.

بازدارندگی نظامی، راهبرد تهدید دشمن را تغییر داده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته از تهدیدات سخت مانند جنگ مستقیم به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری هستیم، خاطر نشان کرد: تغییر سلاح‌ها و تغییر راهبرد دشمن از حمله نظامی به خاطر افزایش قدرت بازدارندگی ماست که سبب شده، دشمن خیال جنگ مستقیم را از سر بیرون کند، چون به قدرت بازدارندگی ما واقف است.

وی قدرت بازدارندگی نظامی ایران را حاصل تلاش‌های شهدایی همچون، شهید طهرانی مقدم، شهید کاظمی و شهید حاج قاسم سلیمانی دانست که با خستگی ناپذیری و پشتکار، این توان بازدارندگی را برای مهین عزیزمان به ارمغان آوردند.

تشکیل ۸ قرارگاه پدافند نوین در سازمان پدافند غیرعامل

سردار جلالی این سازمان را ارتقای امر دفاع، متناسب با نوع تهدیدات عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا، درسال‌های اخیر، ۸ قرارگاه تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل شامل، قرارگاه پدافند سایبری، نظامی، شیمیایی، زیستی، مردم محور، اقتصادی، پرتوی و کالبدی، در سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد شده است که هدف آنها، رصد و شناسایی تهدیدات و اتخاذ راهبرد مناسب برای مقابله در برابر نوع تهدیدات است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه فرهنگ آمادگی و سواد پدافند غیرعامل باید در سطح جامعه به ویژه دانش آموزان و عموم مردم نهادینه سازی شود، تاکید کرد: به میزان افزایش داشته‌ها و دارایی‌های ما سطح تهدیدات نیز افزایش می‌یابد و لذا ضرورت دارد تا برای صیانت از این دارایی‌ها یک آمادگی عمومی و ملی صورت بگیرد که این مهم جز از طریق توسعه سواد و فرهنگ پدافند غیرعامل به معنای بصیرت، دشمن شناسی و رفع آسیب پذیری‌ها مقدور نیست.
منبع: دفاع پرس

۱۴۰۰/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...