نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه: موضوع حق‌آبه ایران به طور جدی با هیئت حاكمه سرپرستی افغانستان پیگیری می‌شود

عکس خبري -سخنگوي وزارت خارجه: موضوع حق‌آبه ايران به طور جدي با هيئت حاکمه سرپرستي افغانستان پيگيري مي‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع حق‌آبه، محیط زیست و آب، یكی از موضوعات جدی است كه همیشه بین ایران و افغانستان مطرح بوده و در تماس‌های ما با هیئت حاكمه سرپرستی در افغانستان وجود دارد.


به گزارش نما، سعید خطیب‌زاده، با اشاره به حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین گفت‌وگوهایی که همواره داشتیم، رعایت توافقات قطعی میان دو کشور است؛ حالا این توافقات سرزمینی باشد یا توافقاتی باشد که بین ایران و افغانستان در سال‌های گذشته انجام شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه متأسفانه افغانستان طی سال‌های متمادی برخی از این‌ها را رعایت نکرده است، گفت: از جمله آنچه که در توافقات ما در خصوص حق‌آبه‌های ایران هست، بسیاری از آن‌ها به صورت جدی مراعات نشده است.

خطیب‌زاده تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی ما تبدیل این موضوع به ظاهر اختلافی به یک موضوع مورد گفت‌ و گو و دغدغه دوجانبه و نقطه اشتراک است؛ چراکه آنچه که به عنوان حق‌آبه گفته می‌شود، نه تنها حق‌آبه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران است، بلکه حق‌آبه محیط زیست و حق‌آبه طبیعت است که مردم دو کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم متأثر از این هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: لذا موضوع حق‌آبه، موضوع محیط زیست و موضوع آب، یکی از موضوعات جدی است که همیشه بین ایران و افغانستان مطرح بوده و در تماس‌های ما با هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان وجود دارد.

۱۴۰۰/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...