نسخه چاپی

ماموریت غیرممكن رئیس جمهور آمریكا

تحلیلگران آمریكایی معتقدند كه ماموریت اوباما به رهبران سنا برای حل پرتگاه مالی طی ۴۸ ساعت آینده یك ماموریت غیرممكن است.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز نوشت: باراک اوباما بعد از دیدار با رهبران کنگره با حالتی مضطرب و نگران گفت: این موضوع که کنگره نمی‌تواند پرتگاه مالی آمریکا را برطرف کند از نظر ذهنی آزار دهنده است.

اوباما بعد از مذاکره با رهبران کنگره و سنا، «هری رید» رهبر دموکرات‌های سنا و «مایک مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنا را مامور کرد تا طی 48 ساعت آینده یک لایحه دو حزبی برای شکستن پرتگاه مالی آمریکا که در کنگره به بن بست رسیده است تدوین کنند.

این درحالیست که مک کانل و رید پیش از این یک بار این مسیر را امتحان کرده‌اند اما به نتیجه خوبی نرسیده‌اند.

براساس این گزارش، چالش اساسی میان دو حزب به نرخ مالیات پایین برمی‌گردد که در دوره «جورج بوش» تصویب شد و تاریخ انقضای آن پایان سال 2012 است.

موانع دیگر از جمله ‎ها بی اعتمادی میان اعضای کنگره هم مزیت بر علت است. بنابراین هرگونه موفقیت و توافقی نیازمند همکاری تنگاتنگ جمهوریخواهان و دموکرات‌ها است.

اوباما به خبرنگاران گفت: ما نباید مردم را ناامید کنیم. این تصور که رهبری منتخب مردم نمی‌تواند کاری که آنها می‌خواهند را انجام دهد بسیار آزاردهنده است.

این درحالیست که کاخ سفید بعد از دیدار اوباما با «جان بینر» رئیس کنگره، میچل مک کنل رهبر دموکرات‌های سنا، هری رید رهبر جمهوریخواهان سنا و «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های کنگره اعلام کرد که بیانیه‌ای در مورد این دیدار صادر می‌کند.

اوباما روز جمعه با این افراد دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید تلاش می‌کند حمایت کنگره را از طرح خود که هفته گذشته ارائه شده بود جلب کند.

هر دو حزب تلاش می‌کنند که از ترکیب سمی افزایش مالیات طبقه متوسط و افزایش هزینه‌های مصرف کنندگان از اول سال میلادی جدید جلوگیری کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...