نسخه چاپی

سودان سفیر انگلیس را اخراج كرد

عکس خبري -سودان سفير انگليس را اخراج کرد

سودان به سفیر انگلیس ۲۱ ساعت مهلت داد تا خارطوم را ترك كند و به كشور خود بازگردد.


به گزارش نما، مقامات کنونی سودان امروز (یکشنبه) به «جایلز لیوِر» سفیر انگلیس در خارطوم ۲۱ ساعت مهلت دادند که این کشور را ترک کند.

بر اساس گزارش وب‌سایت «المشهد السودانی»، لیور پیش‌تر گفته بود، انگلیس اقدامات اخیر ارتش سودان را بشدت محکوم می‌کند.

در همین ارتباط، یکی از مقام‌های نظامی سودان پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد، فرمانده نیروهای مسلح سودان دست‌کم شش نفر از سفرا از جمله سفرای این کشور آفریقایی در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و فرانسه را به دلیل محکوم کردن کودتای نظامی سودان اخراج کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، شش دیپلمات سودانی به دلیل حمایت از «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان در پی کودتای نظامی در این کشور، اخراج شدند.

سودان در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ (۲۲ فروردین ۱۳۹۸) پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، شاهد عزل «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش بود.

این کشور از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ (۳۰ مرداد ۱۳۹۸) وارد مرحله انتقالی شد که قرار بود به مدت ۵۳ ماه ادامه یابد و در اوایل سال ۲۰۲۴ انتخابات در این کشور برگزار شود. اما حدود یک هفته پیش (سوم آبان) رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت عبدالله حمدوک نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند.

در واکنش به اظهارات رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی سودان اعلام کرد که این اظهارات موید وقوع یک کودتای نظامی در کشور است. بنا بر اعلام وزارت اطلاع‌رسانی سودان، عبدالله حمدوک پس از امتناع از صدور بیانیه‌ای در حمایت از کودتای نظامی به مکانی ناشناس منتقل شده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...