نسخه چاپی

از دست دادن حافظه، نشانه زوال عقل نیست

عکس خبري -از دست دادن حافظه، نشانه زوال عقل نيست

مطالعات جدید دانشمندان نشان داده كه علت اصلی از دست دادن حافظه، پیری است.


به گزارش نمابه نقل از اسپوتنیک، پزشکان آمریکایی معتقدند فراموشکاری در افراد مسن تا حدی یک پدیده طبیعی بوده و نشان دهنده وجود مشکل نیست. با افزایش سن، تغییراتی در تمام قسمت‌های بدن از جمله مغز رخ می‌دهد. در نتیجه، برخی از مردم ممکن است متوجه شوند که زمان بیشتری برای یادگیری چیزهای جدید نیاز است، آن‌ها دیگر اطلاعات را به خوبی به خاطر نمی‌سپارند.

خواب ضعیف، افسردگی، واکنش‌های غیرطبیعی دارویی، مصرف الکل و ضربه به سر نیز می‌تواند منجر به از دست دادن حافظه شود. در بسیاری از موارد، این پدیده ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ یا وضعیتی به نام اختلال خفیف شناختی است.

از دست دادن حافظه همیشه نشانه زوال عقل نیست. زوال عقل، یک بیماری جدی پیشرونده مغزی، می‌تواند با علائم متعددی همراه باشد. این‌ها مشکلات در به خاطر سپردن اطلاعات یا رویدادهای دریافتی اخیر، مشکلات در برقراری ارتباط، به عنوان مثال مشکلات در یافتن کلمات مناسب است. چنین فردی می‌تواند در یک منطقه آشنا گم شود، اغلب دستور العمل‌ها را اشتباه می‌فهمد یا دستورالعمل‌ها را نقض می‌کند و می‌تواند در زمان، افراد و مکان‌ها را با هم عوضی بگیرد.

پیش از این، دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی به این نتیجه رسیدند که مصرف زیاد قهوه با کاهش اندازه مغز در آینده و افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۸/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...