نسخه چاپی

برخی خبرهامصداق فتنه است

معاون اول رییس‌جمهور اظهار كرد: مردم در ۹ دی ختم فتنه را با حماسه‌ای كه آفریدند، رقم زدند؛ بنابراین تولد فتنه در انتخابات ۸۸ بود و نطفه‌اش پیش از انتخابات بسته شده بود اما ریشه‌اش در ۹ دی ساقط شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی صبح امروز در مراسم بزرگداشت ۹ دی که با حضور کارکنان و بسیجیان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با گرامیداشت این روز و کسانی که در ۹ دی آسیب دیدند اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که حضور مردم و خون شهدای حماسه ۹ دی فتنه را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان اینکه "معنا و مفهوم جمهوری اسلامی این است که مملکت را بر اساس وحی الهی، قرآن، سنت پیامبر و سیره ائمه (ع) اداره کنیم"، افزود: هر حکومتی که نامش جمهوری اسلامی باشد، واقعا جمهوری اسلامی نیست بلکه باید متکی به ولایت باشد وگرنه افغانستان و پاکستان نیز جمهوری اسلامی هستند اما در آنجا از اسلام به معنای حکومت اسلامی خبری نیست چون فاقد نظام ولایت فقیه هستند.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد:‌ آنچه در ۹ دی اتفاق افتاد، در انتخابات ۸۸ رقم خورد یعنی بنا بود پس از پیروزی، اول دولت را برخلاف قانون اساسی از کار برکنار کنند و سپس حلقه را بر اطراف پایگاه ولایت بزنند و بگویند ما مخالف نظام ولایت فقیه هستیم و این اعتقاد و فکر آنها با بیگانگان پیوند خورد و طراحی شد.

رحیمی با بیان اینکه "خداوند بوسیله انتخابات ۸۸ و پیروزی آقای احمدی‌نژاد گام اول را در خاموش کردن فتنه برداشت تا فتنه ریشه در خاک کشور نداوند"، تصریح کرد:‌ مردم در ۹ دی ختم فتنه را با حماسه‌ای که آفریدند، رقم زدند؛ بنابراین تولد فتنه در انتخابات ۸۸ بود و نطفه‌اش پیش از انتخابات بسته شده بود اما ریشه‌اش در ۹ دی ساقط شد.

وی تاکید کرد:‌ مردم آمدند تا نظام ولایت فقیه را در مقابل فتنه علم کنند و خداوند در دو - سه عرصه آنها را محو کرد و در پیشگاه ملت حیثیتشان را برد. آنها خواستند از عاشورای امام حسین(ع) ابزاری بسازند اما مردم به خیابان‌ها آمدند و چشم فتنه را کور کردند، یعنی اگر در روز عادی که متعلق به امام حسین(ع) نبود آنها این کارهای زشت را انجام می‌دادند کار مقداری طول می‌کشید اما کارهای زشت آنها در این روز خون جوشان ملت حسینی را به جوشش درآورد که به طور اساسی آن را محو کردند و آن بیماری بوسیله حضور عاشورایی مردم به تعبیر مقام معظم رهبری درمان شد.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "جمهوری اسلامی بدون اتکا به ولایت، یک جمهوری اسلامی بی‌خاصیت است که فقط نام آن در قانون اساسی است"، اظهار کرد: ۷۰ میلیون جمعیت ایران اگر عظمت این پایگاه را بدانند چه آنهایی که اهل دین و دیانت هستند و چه آنهایی که نیستند، این نعمت را سپاس خواهند گفت. در مصر نیز می‌خواهند این کار را بکنند اما آنچه که الان شاهدیم متکی به امر ولایت نیست و آن پایدار نخواهد بود زیرا در درون این حاکمیت‌ها از اسلام خبری نیست.

رحیمی تصریح کرد: ولایت امر مهم و اساسی است که اگر در ایران هم نبود، در انتخابات آن فتنه ریشه در خاک می‌کرد اما چون نظام متکی بر حکومت اسلامی است صاحب می‌خواهد و صاحب آن ولایت فقیه است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مفهوم فتنه در آیات قرآن گفت: کلمه فتنه از ریشه "فتن" به معنای امتحان است اما در واقع یعنی بردن طلا در درون آتش برای اینکه ناب شود و ناخالصی‌هایش از بین برود و فتنه در ظاهر به معنای آزمودن است که در قرآن هم زیاد تکرار شده است به طوری که در جایی می‌فرماید «بدانید با اموال و اولادتان امتحان می‌شوید تا بد و خوبتان جدا شود».

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "در ۹ دی جدا شدن خالص از ناخالص اتفاق افتاد"، افزود: آنهایی که در عاشورا بیرون آمدند ناخالص بودند که با چکش آهنگران حماسه ۹ دی ناخالصی‌ها بر سندان گذاشته شد و از بین رفت و زدوده شد و خون عزیزانی که در حماسه ۹ دی بر کف خیابان‌ها ریخت مهر تاییدی بر خلوص اصحاب امام حسین(ع) که همه ناپاکی‌ها را از خیابان‌های تهران زدودند.

رحیمی ادامه داد: فتنه در جایی دیگر به عنوان عذاب الهی آمده است اما استنباط از مجموعه آیات این است که پاک کردن جامعه با امر به معروف و نهی از منکر که حماسه ۹ دی نیز امر به معروف و نهی از منکر بود و در مقابل آن اصل فتنه قرار داشت.

وی با بیان اینکه "وقتی فتنه وارد جامعه شود، اگر جلوی آن را نگیریم همه را در بر می‌گیرد و عذاب الهی شامل حامل ما می‌شود"، خاطرنشان کرد:‌ این اتفاق شبیه احوال کسانی است که در یک کشتی زندگی می‌کنند و هرکدام جای خود را سوراخ می‌کند که این کار اهالی آن کشتی را غرق خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آنهایی که به خیابان‌ها ریختند، بدون شک به خارج وصل بودند و از خارج تامین می‌شدند که این موضوع از لحن بی‌بی‌سی و تلویزیون آمریکا معلوم بود و بعد هم مسئول شورای عالی امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی می‌خواهد بوسیله رییس‌جمهور ایران اسلام را در دنیا مطرح کند و او در آمریکا هم طرفداران زیادی پیدا کرده لذا ما تصمیم گرفتیم که این نهضت و گستردگی فرهنگ اسلامی را در دنیا متوقف کنیم که اولین بار در جریان فتنه بر آن سوار شدیم تا این گسترش را متوقف کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "بیش از ۵۰ درصد بحث‌های انتخاباتی دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا روی ایران متمرکز بود"، گفت:‌ در ایران خبر از اسلام و پایگاه ولایت فقیه است و آنها از همین ناراحت هستند و به زعم خود می‌خواستند در جریان فتنه آن را متوقف کنند که اگر در ۹ دی جلوی این فتنه گرفته نمی‌شد، همه مانند مسافران آن کشتی غرق می‌شدند.

به گزارش ایسنا، رحیمی در ادامه با تاکید بر اینکه "جمهوری اسلامی ایران نعمتی است که باید قدردان آن باشیم و از آن مراقبت کنیم"، اظهار کرد: اگر غیر از این باشد، در همین کشور، همین مردم و همین مسئولان همدیگر را می‌خورند.

وی با اشاره به چند مورد از مطالبی که در روزنامه‌ها از سوی برخی افراد علیه دولت و فعالیت‌های آن منتشر شده، آنها را خلاف واقع و مصداق فتنه عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال این تیتر یکی از روزنامه‌هاست که گفته بود "شعار ساده‌زیستی می‌دهند اما ۱۲۰ نفر به نیویورک می‌روند". من معتقدم آنها نیز فتنه می‌کنند زیرا این شهدا جان خود را پای مصالح کشور داده‌اند و مصالح کشور آن است که باید پای آن خون داد و هرکس این اعتقاد را دارد طرفدار این آب و خاک،‌ این نظام و این جمهوریت است.

رحیمی خطاب به حاضران تصریح کرد: من پیشنهاد می‌کنم امروز گروهی از میان شما بسیجیان تشکیل شود و بررسی کند که این ۱۲۰ نفری که آنها گفته‌اند آیا از خانواده مسئولان بوده‌اند؟ آقای احمدی‌نژاد دو پسر دارند که هر دوی آنها در ایران بودند. این ۱۲۰ نفر کجا وابستگان مسئولان بودند؟ چرا فتنه می‌کنید و دروغ می‌گویید و مصالح کشور را زیر سوال می‌برید؟ مردم با این حرف‌ها قضاوت می‌کنند، آیا این مطالب مصالح کشور است؟ چرا آبروی جمهوری اسلامی را با این حرف‌ها که هیچ سندی ندارد و اثبات نشده است می‌برید.


وی ادامه داد: همین آقایان نوشتند در وزارت نفت برای اینکه کارم را انجام دهم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون رشوه دادم؛ آیا این مصالح کشور است؟ این حرف باید به دادسرا برود، پرونده تشکیل شود، حکم صادر و پس از آن بیان شود. البته من نمی‌گویم این اتفاق افتاده یا نمی‌افتد اما باید بررسی شود.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "می‌گویند این مناظره‌ها و مصاحبه‌ها که می‌کنید از قبل کارسازی کردید"، گفت: هیچ بی‌عقلی هم این حرف را تایید نمی‌کند اما دشمن هم به قدرت رییس‌جمهور در مناظره و تسلط او اعتراف می‌کند که دست احمدی‌نژاد را نمی‌شود خواند. خبره‌ترین خبرنگارانشان آمدند اما دست خالی برگشتند؛ البته متاسفانه صداوسیما اینها را نگفت. حال این درست است که با رییس‌جمهور مملکت اینگونه صحبت کنیم؟ اینها مصداق فتنه است. اگر سند دارید به دادستان ارائه دهید ما هم استقبال می‌کنیم.

رحیمی تصریح کرد: از این قبیل مسائل زیاد داریم. هر چیزی را نباید گفت و هر عاقلی این حرف را قبول دارد. متاسفانه برخی افراد مردم را مایوس می‌کنند. اکنون در شرایطی که گرانی است و قیمت‌ها دو - سه برابر بیشتر شده، حال یک خانواده ضعیف این حرفها را بشنود چه می‌گوید و چه برداشتی می‌کند؟

وی با بیان اینکه "دستگاه‌های نظارتی و ستاد مبارزه با مفاسد همه این مسائل را بررسی می‌کنند"، گفت: آن یکی که در جلساتی که قبلا تشکیل می‌شد و او معمولا چرت می‌زد، می‌گوید ۲۴ میلیارد دلار را در بازار آزاد به قیمت آزاد فروختند؛ مگر مملکت بی‌در و پیکر است؟ من می‌گویم یک دلارش را نمی‌شود فروخت. آن یکی در دانشگاه برای تبلیغات صحبت می‌کند و هر حرف مفتی را می‌زند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "مردم چشم فتنه را در ۹ دی کور کردند؛ شما نیز چشم این فتنه‌ها را کور کنید"، گفت: من پیشنهاد می‌کنم شما در بسیج نهاد، گروهی درست کنید و این حرف‌ها را پیگیری کنید. ما اسناد آنها را داریم.

رحیمی در ادامه صحبتهای خود با دادن چند قول به کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری و حوزه معاون اول این نهاد، اظهار کرد: به امید خدا آنهایی که در نهاد و حوزه معاون اول مشکل استخدامی دارند، به برکت حماسه ۹ دی تعیین تکلیف می‌شوند و حتی یک نفر باقی نمی‌ماند که تعیین تکلیف نشود.

وی در پایان گفت: همکارانی که مشکل مسکن دارد باید مشکل‌شان در این دولت حل شود. البته شرط آن این است که به ما راست بگویند اگر کسی از شما مسکن ندارد و بند "ج" او سفید است، وظیفه داریم برای او مسکن تهیه و با بانک صادرات و ملی صحبت کنیم تا بتوانیم مشکل آنها را از طریق اعتباری که دولت تصویب کرده حل کنیم و این هدیه کوچک به پاس حماسه ۹ دی به عزیزان نهاد است که از خداوند توفیق پاسداری از جمهوری اسلامی و حماسه‌هایی مانند ۹ دی در دفاع از نظام ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی داریم.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...