نسخه چاپی

چگونه كرونا را از آنفلوآنزا و سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

عکس خبري - چگونه کرونا را از آنفلوآنزا و سرماخوردگي تشخيص دهيم؟

متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی البرز گفت: افرادی كه دارای علائم تنفسی مثل تنگی نفس، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و گلودرد هستند و یا یك بدن درد معمولی دارند سریعاً باید به پزشكی مراجعه كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر محمد علیزاده، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع همزمان عفونت‌های تنفسی مثل کووید، آنفلوآنزا، سرماخوردگی ساده و حساسیت، بیان چند نکته لازم است از جمله اینکه اصلی‌ترین علائم بیماری کووید شامل تب، بدن درد، سرفه و تنگی نفس و اصلی‌ترین علامت آنفلوآنزا تب و بدن درد است و ما معمولا تنگی نفس را در حالت معمولی در افراد مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده نمی‌کنیم مگر در شرایط خاص.

علیزاده با بیان اینکه به طور کلی به جز یک سری تفاوت‌ها، علائم این بیماری‌ها شبیه به هم هستند افزود: آنفلوآنزا، سرماخوردگی و حساسیت تنگی نفس ندارند و تنگی نفس در کووید تقریباً بعد از یک هفته از شروع علائمی مثل تب شروع می‌شود.

وی ادامه داد: خارش چشم، آبریزش بینی و عطسه هم بیشتر در سرماخوردگی ساده و حساسیت ممکن است دیده شود و در آنفلوآنزا و کووید شایع نیست. افرادی که این علائم را دارند حتما باید به پزشکی مراجعه کنند و با توجه به علائم بالینی درمان ابتدایی و اقدمات تشخیص برای آنان انجام شود.

علیزاده تأکید کرد: افرادی که دارای علائم تنفسی مثل تنگی نفس، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و گلودرد هستند و یا یک بدن درد معمولی دارند سریعاً باید به پزشکی مراجعه کنند و با توجه به اینکه بیماری‌های تنفسی، چون کووید، سرماخوردگی ساده و آنفلوآنزا از روی علائم بالینی قابل تشخیص نیستند، اقدامات تشخیصی و درمانی مثل سی تی اسکن و تست تشخیصی را بر عهده پزشکی بگذارند.

۱۴۰۰/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...