نسخه چاپی

بررسی نظرات حجاریان

اصلاح‌طلبان در سردرگمی و حیرت

اصلاح‌طلبان در سردرگمي و حيرت

اشتباهاتی كه حجاریان شمرده عبارتند از: رفتن اصلاح‌طلبان در داخل دولت- بیرون ماندن عده‌ای از دولت- متولی نداشتن جنبش! دوم خرداد!- كم بودن پیگیری ها- عده ای كه دنبال مال و منال و پست و مقام و صندلی بودند- همه باید جلو می آمدند اما نیامدند- پشت كردن آقای روحانی به شعارهای خودش

محمد حاجی- به گزارش نما ، آقای حجاریان که او را نظریه پرداز اصلاحات  می‌نامیدند اخیراً از اشتباهات اصلاح‌طلبان در این سال‌ها سخن گفته است. اشتباهاتی که او شمرده عبارتند از: رفتن اصلاح‌طلبان در داخل دولت- بیرون ماندن عده‌ای از دولت- متولی نداشتن جنبش! دوم خرداد!- کم بودن پیگیری ها- عده ای که دنبال مال و منال و پست و مقام و صندلی بودند- همه باید جلو می آمدند اما نیامدند- پشت کردن آقای روحانی به شعارهای خودش
اما خطا شماری از اصلاح طلبان محدود به مبصر آنها نیست دیگران هم خطا را می شمارند.
کرباسچی می‌گوید: اصلاح‌طلبان رو به جامعه بیاورند- فقط به فکر این نباشند که در قدرت باشند- چه طرح و چه همبستگی برای خدمت به این مردم و رفع مشکلات آنها در مسئله کرونا ارائه دادید؟
زید آبادی می‌گوید: اصلاح‌طلبان فقط حضور نهادهای قدرت را سیاست می‌دانند- این نگاه عیب دارد- اصلاح طلبان بروکراتیزه شده اند!- بوروکراسی ناکارآمد را نمایندگی می کردند- اعتیاد ‌به مدیرکل و وزیر و پست پیدا کردند- از دست رفتن مناسب را به معنی هلاکت خود دانستند!- نتوانستند وضعیت موجود را به درستی تحلیل کنند!
اما دکتر تاجیک می گوید: اصلاح‌طلبان از فردای پیروزی به رخداد اصلاح طلبی و نظام اکسیونی آن وفادار نماندند- بی تردید عشق به قدرت در این بی وفایی اثری شگرف داشت- سوبژکتیوتیه قدرت، و بقاء در قدرت جای س وبرکتیوتیه نقد و اصلاح مستمر قدرت را گرفت!!- گفتمان اصلاح‌طلبی نیز به نوعی آپاراتوس،دیسپوزتیف قدرت تبدیل شد!!- در پای قدرت و منفعت ذبح شد!!- امروز آنها اصلاح طلبی را دقیقاً در همان موقف و موضعی تعریف می کنند که قدرت و منفعتشان اقتضاء می‌کند- برای رسیدن به قدرت آرام و قرار ندارند!- کک قدرت در تن و جانشان، آرامش و قرار را از آنها ربوده است.
اصلاح طلبان بهتر است در موزه تاریخ آرامش داشته باشند.


۱۴۰۰/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...