نسخه چاپی

فراخوان رییس بورس به مجلس

رییس سازمان بورس بزودی در كمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص مشكلات سهاداران خرد پاسخ گو خواهد بود.

به گزارش نما، محمد حسن نژاد ناظر مجلس در سازمان بورس كشور در گفت و گو با اقتصاد پرس در خصوص بررسي مشكلات سهامداران خرد گفت: چهارشنبه هفته گذشته جلسه اي با رييس سازمان بورس داشتيم كه طي آن جلسه مقرر شد تا صالح آبادي بزودي در كمیسيون افتصادي مجلس براي پاسخ گويي به مشكلات سهامداران حاضر شود.

وي با اشاره به اينكه برخي مشكلات سهامداران در جلسه با رييس سازمان بورس مطرح شد، گفت: مهمترين مشكلات سهامداران توقف طولاني مدت نمادها و قفل شدن سرمايه هاست.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي معتقد است عملكرد سازمان بورس در جهت شفاف سازي و حمايت از حقوق سهامداران خرد است.

بر اساس اين گزارش در حالي سازمان بورس مهمترين هدف خود را دفاع از حقوق سهامداران خرد مي داند كه اكثر تصميم هاي اين سازمان در نهايت منتهي به ضرر و زيان سهامداران خرد و به خصوص سهامداران غير حرفه اي و تازه وارد بازار سرمايه است، در خصوص اين مدعا مي توان به توقف نماد معاملاتي پالايشگاه تهران تنها 10 روز پس از عرضه اوليه و قفل شدن سرمايه سهامداران اشاره كرد.

در حالي كه مسولان سازمان بورس هر روز يك دليل براي اين توقف طولاني مدت (بيش از دو ماه ) ارائه مي كنند كه منجر به اين سوال مي شود كه ايا مسئولان بازار سرمايه كه اين شركت را در فرابورس پذيرفته اند قبل از عرضه سهام، متوجه مشكلات و ابهامات اين شركت نبوده اند و به عنوان مثال بند حسابرسي كه مربوط به طلب چند صد ميليارد توماني اين شركت بابت يارانه هدفمندي از دولت است اما تعيين تكليف نشده است، قبل از عرضه سهام مورد توجه مسولان قرار نگرفته است؟ تا اين گونه تنها 10 روز پس از عرضه سهام در فرابورس نماد متوقف شده و سهامداران خرد سرگردان شوند. علاوه بر اين آنچه اين روزها مطرح شده است خريد و فروش غير قانوني و كاغذي اين سهام در ميان برخي سهامدارن مستاصل و گروهي از افراد مطلع از اطلاعات نهاني و سوء استفاده گر است كه با قيمت عرضه اوليه سهام را از دست سهامداران بي اطلاع خارجي مي كنند.

نمونه اين و گونه مشكلات در بازار سرمايه زياد ديده شده است و حسن نژاد به عنوان ناظر مجلس در بازار سرمايه تاكيد دارد به نامه هايي كه سهامداران و مردم درگير در بازار سرمايه در اين خصوص به مجلس ارسال شده است، به طور قطع رسيدگي مي شود و رييس سازمان بورس نيز مثل وزيران ،بايد در خصوص اين مشكلات در صحن مجلس و در ميان نمايندگان مردم پاسخ گو باشد.

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما درباره زمان احضار صالح ابادي به مجلس گفت: با توجه به حجم كاري كميسيون اقتصادي، هنوز زمان اين موضوع مشخص نشده است اما در اسرع وقت انجام خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...