نسخه چاپی

كارشناس مسائل بین‌الملل و آفریقا :

مردم سودان خواهان حكومت وابسته به صهیونیست‌ها نیستند

عکس خبري -مردم سودان خواهان حکومت وابسته به صهيونيست‌ها نيستند

كارشناس مسائل بین‌الملل و آفریقا گفت: جهان سلطه با امنیتی كردن فضای سودان تلاش می‌كند خیزش‌های مردمی را خاموش كند و در این راه قطع اینترنت و تعطیلی خبرگزاری‌ها در دستوركار قرار گرفته است؛ آن‌ها نقشه بزرگی برای سودان كشیده‌اند و رهبری كودتای جاری سودان در دست نظامیانی است كه به سعودی وابسته هستند.

احمدعلی فتاحی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل و آفریقا با نگاهی به کودتای نظامی در سودان؛ حوادث اخیر را نقشه بزرگی دانست که برای این کشور توسط جریان غربی، عبری و عربی طراحی‌شده و گفت: کشور‌های امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تمایلی به اسلامی شدن افریقا ندارند و سودان مرز میان افریقای اسلامی و غیر اسلامی است.

وی افزود: جهان سلطه با امنیتی کردن فضای سودان تلاش می‌کند خیزش‌های مردمی را خاموش کند و در این راه قطع اینترنت و تعطیلی خبرگزاری‌ها در دستورکار قرار گرفته است؛ آن‌ها نقشه بزرگی برای سودان کشیده‌اند و رهبری کودتای جاری سودان در دست نظامیانی است که به سعودی وابسته هستند.

فتاحی ادامه داد: ژنرال برهان پیش از کودتا برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کرد و با وعده‌هایی مثل از بین رفتن تحریم‌ها مردم را فریب داد. این در حالی بود که هرگز این وعده‌ها محقق نشد و مردم سودان فریب گذشته را نمی‌خورند.

این کارشناس مسائل آفریقا از وجود گرایش ضد صهیونیسم و گرایش مخالف وهابیت در بین مردم سودان گفت و تأکید کرد: مردم سودان دیگر خواهان حکومتی نیستند که نوکری عربستان و اسرائیل و برخی از کشورهای عربی را بکند.

وی وضعیت اقتصادی نامناسب سودان را دستاویزی برای تجزیه این کشور توسط غربی‌ها دانست و گفت: آمریکایی‌ها و سیاستمداران سودانی وابسته به آن‌ها با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی بد مردم این کشور را دچار بحران پیچیده‌ای کردند و از این طریق خواستند مردم را که به خاطر رابطه سودان با رژیم صهیونیستی ناراحت‌اند و در آستانه انقلاب بودند آرام کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: اقدامات مراجع بین‌المللی در محکومیت کودتاچیان صحنه‌سازی است؛ اینکه دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه کشور‌های افریقا این اقدام را محکوم کردند و اتحادیه عضویت سودان را معلق کرده هم برای ظاهرسازی است و آن‌ها می‌دانند که تنها از طریق همراهی پشت پرده با سعودی می‌توانند به دلارهای کثیف آل سعود برسند.

فتاحی در پایان ضمن مروری بر تاریخ تجزیه سودان جنوبی توسط انگلیس‌ها این رویداد را آغازی بر فجایعی نظیر کشتار 10 هزارنفری مردم این منطقه برشمرد و بیان داشت: اکنون نیز بیگانگان وعده‌هایی به مردم دادند از جمله اینکه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل همه مشکلات حل خواهد شد درحالی‌که چنین نشد.

۱۴۰۰/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...