نسخه چاپی

یكی از 3 توصیه بوش به اوباما

مثلا آمریكا به دولت ایران این حق را می‌دهد كه به سیستم‌های این كشور از طریق ویروس‌های كامپیوتری حمله كند. فكر می‌كنم اوباما نیز در زمان اتخاذ این تصمیم این سئوال را از خودش پرسیده است و پاسخ آن نیز بدون شك پاسخ مثبتی نبوده است.

به گزارش نما، عصر ایران به نقل از فارین‌‌پالسی نوشت: "جرج بوش پسر" قبل از ترک کاخ سفید سه توصیه مهم به باراک اوباما رئیس جمهور منتخب داشت که یکی از آنها درباره "حملات سایبری علیه ایران" بود.

"دیوید سنگر" نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی در کتاب اخیر خود به نام "جنگ‌های پنهان اوباما و استفاده از قدرت آمریکا" این خبر را منتشر کرده است.

در این کتاب آمده است: چند روز پیش از تفویض قدرت به باراک اوباما در سال ۲۰۰۹، "جورج بوش" رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، از اوباما خواست بی‌سروصدا با او در کاخ سفید دیدار کند. در این دیدار، جورج بوش بر چند نکته حیاتی تاکید بسیار کرد: ادامه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان، مبارزه علیه القاعده و حمله سایبری به تاسیسات ایران.

نویسنده این کتاب در این باره گفته است: نکته قابل توجه آن است که آمریکا استفاده از حملات سایبری را مانند دیگر اقدامات دفاعی در ارتش این کشور می‌داند و قوانین یکسانی را مدنظر قرار می‌دهد اما مطمئنا دیگر کشور‌ها مانند چین و روسیه نمی‌توانند نگاه یکسانی به این مسئله داشته باشند. چرا که مطمئن نیستم هکرهای جوان در باقی کشور‌ها بر این باور باشند که اقدامات آنان در راستای منافع کشورشان صورت می‌گیرد. پس اکنون این پرسش مطرح می‌شود که وقتی کشوری از حملات سایبری استفاده می‌کند، آیا این اجازه را باقی کشور‌ها می‌دهد که از همین تجهیزات بهره ببرند.

وی افزود: مثلا آمریکا به دولت ایران این حق را می‌دهد که به سیستم‌های این کشور از طریق ویروس‌های کامپیوتری حمله کند. فکر می‌کنم اوباما نیز در زمان اتخاذ این تصمیم این سئوال را از خودش پرسیده است و پاسخ آن نیز بدون شک پاسخ مثبتی نبوده است.

تاسیسات هسته ای و غیرهسته ای ایران در چند سال اخیر بارها از سمت طرف های ناشناس مورد مورد حملات سایبری قرار گرفته اند.
وزارت نفت، تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز، وزارت علوم و فناوری و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله هدف هایی در ایران بوده اند خبرهایی درباره حملات سایبری به آنها در چند سال اخیر منتشر شده است.

کارشناسان گفته اند که این حملات در قالب ویروس ها و نرم افزارها به اندازه پیشرفته هستند که به احتمال زیاد توسط یک دولت ساخته و هدایت می شوند.

ایران بارها آمریکا و اسرائیل را متهم به حملات سایبری کرده است.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...