نسخه چاپی

ازدواج زوج های همجنس‌گرا در ایالت «ایلینوی» قانونی می‌شود

جدیدترین گزارش‌ها از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای طرح لایحه صدور مجوز ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا در مجلس سنای ایالت ایلینوی آمریكا خبر می‌دهند.

به گزارش نما،فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، با توجه به اینکه قرار است لایحه صدور مجوز ازدواج همجنس گرایان در ایالت «ایلینوی» آمریکا اوایل ژانویه سال 2013 میلادی در مجلس سنای این ایالت طرح شود، به نظر می رسد که این ایالت حتی قبل از روی کار آمدن کنگره جدید که اکثر کرسی های آن در دو مجلس سنا و نمایندگان در دست دموکرات ها خواهد بود، به دهمین ایالتی در آمریکا تبدیل می شود که ازدواج همجنس گرایان را قانونی می کند.

حامیان ازدواج همجنس گرایان در ایالت ایلینوی که با پیروزی رفراندوم برگزار شده درباره ازدواج این زوج ها در ایالت های مریلند، مین و واشنگتن همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2012 قوت قلب پیدا کرده اند، اعلام کرده اند که درصدد هستند تا برای تصویب این قانون در کنگره اشان پافشاری کنند.

در این خبر آمده است که حتی در صورت عدم تصویب مجوز ازدواج همجنس گرایان در ایلینوی تا پیش از روی کار آمدن کنگره جدید منتخب در تاریخ 10 ژانویه سال 2013، فرصت مناسبی برای تصویب این قانون در زمان های بعدی سال 2013 وجود خواهد داشت زیرا دموکرات ها توانسته اند اکثر کرسی های کنگره را در انتخابات نوامبر 2012 به دست بیاورند و به این ترتیب اکثریت قالب در دو مجلس سنا و نمایندگان کنگره ایلینوی را دارند.

تاکنون ازدواج میان زوج های همجنس گرا در ایالت های «کانکتیکات»، «آیووا»،‌ «ماساچوست»، «نیوهمپشایر»،‌ «نیویورک»، «ورمونت»،‌ «واشنگتن»، «مین»، «مریلند» و بخش «کلمبیا» قانونی اعلام شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...