نسخه چاپی

عادی شدن سیل مرگ و میر ناشی از كرونا....

خیز دوباره كرونا با عادی انگاری شرایط!

عکس خبري -خيز دوباره کرونا با عادي انگاري شرايط!

روزانه 150 نفرجان خود را بر اثر كرونا از دست می دهند،این خبر هولناكی است اما انگار این موضوع برای همه عادی شده و همگی پذیرفته ایم كه روزانه این تعداد و در زمان پیك كرونا چند برابر، از هموطنانمان را باید از دست بدهیم

شیما احمدی- روزانه 150 نفرجان خود را بر اثر کرونا از دست می دهند،این خبر هولناکی است اما انگار این موضوع برای همه عادی شده و همگی پذیرفته ایم که روزانه این تعداد و در زمان پیک کرونا چند برابر، از هموطنانمان را باید از دست بدهیم و خدا می داند که چه به سر خانواده های قربانی این بیماری خواهد آمد و چه سرنوشتی از نظر معیشتی و آسیب های عاطفی در انتظار آن هاست.
طولانی شدن زمان بیماری باعث شده تا قربانی شدن روزانه 150 نفر از هموطنانمان برایمان عادی شود و به همین نسبت هم رعایت عمومی پروتکل‌ها در کشور به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند، بر اساس آخرین آمار منتشر شده رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به 40 درصد کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که همچنان همه گیری ویروس کرونا در کشور ادامه دارد و این روزها اخباری از افزایش روز افزون بیماران مبتلا به کرونا به گوش می رسد.
هر رفتار اشتباه می‌تواند علاوه بر بی اثر کردن دستاوردهای گذشته، تلاش‌های فعلی برای مدیریت و مهار این بیماری را با شکست مواجه کند، با اینکه چیزی حدود 4 ماه از همه گیری واکسیناسیون در کشور می گذرد. اما به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تعلل و فرصت سوزی واکسن نزن‌ها، شاهد کندی حرکت قطار ایمن سازی جمعی هستیم . نحوه ی مواجه مردم با بیماری نشان می دهد که مسئولان باید با انجام راهکارهایی از فاجعه ی پیک بعدی جلوگیری کنند. به منظور دست یابی به این موضوع باید واکسن نزن ها را که از شایعات پیرامون واکسیناسیون ترسیده اند اقنا کرد تا با انجام واکسیناسیون 83 به ایمنی عمومی دست پیدا کنیم. به این منظور باید در زمان اعلام میزان فوتی ها بر اثر کرونا، اعلام شود چه تعداد وکسینه شده و چه تعدادی از آنها واکسن نزده بودند. همچنین باید در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی قوانین سخت گیرانه ای همچون جریمه و... در نظر گرفته شود ، به این ترتیب ممکن است با جلب اعتماد مردم برای واکسینه شدن، میزان مرگ و میر به صورت چشمگیری کاهش یاید و روزانه شاهد داغدار شدن جمع کثیری از هموطنانمان نباشیم.


-

۱۴۰۰/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...