نسخه چاپی

كلهر: مدیران در تیم‌های پایه انتخاب رفاقتی دارند/ اجازه حضور افراد متخصص در پرسپولیس داده نمی‌شود

عکس خبري -کلهر: مديران در تيم‌هاي پايه انتخاب رفاقتي دارند/ اجازه حضور افراد متخصص در پرسپوليس داده نمي‌شود

كارشناس فوتبال گفت: دیدگاه مدیران باشگاه پرسپولیس نسبت به تیم‌های پایه چیست؟ یعنی نباید در تیم‌های پایه به دنبال قهرمانی و بود؟


به گزارش نما، محمود کلهر در مورد دلیل ضعف باشگاه پرسپولیس در تیم‌های پایه اظهار داشت: فلسفه باشگاه‌های بزرگ ما مثل پرسپولیس و استقلال باید در داشتن آکادمی و تیم‌های پایه به درستی تعریف شود. اینکه دیدگاه مدیران باشگاه پرسپولیس نسبت به تیم‌های پایه چیست؟ یعنی نباید در تیم‌های پایه به دنبال قهرمانی و نتیجه گرایی بود؟ هدف اصلی در آکادمی و تیم‌های پایه باید بازیکن سازی باشد. بزرگترین اشکال آکادمی پرسپولیس نبود زیرساخت‌های لازم است. این باشگاه سال‌ها با چنین مشکلی مواجه است.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس در بخش تیم‌های پایه و آکادمی باید از افراد متخصص بهره ببرد تا با کشف و پرورش استعدادها دیگر مشکل کمبود بازیکن نداشته باشد. فلسفه وجودی آکادمی باشگاه انتقال بازیکن از تیم‌های پایه به تیم‌های بزرگسال است. در کشورمان تا دلتان بخواهد بازیکن خوب و مستعد داریم و بازیکنان زیادی آرزو دارند که با حضور در فوتبال به پیراهن بزرگسال پرسپولیس برسند اما متاسفانه به دلیل ضعف مدیران شرایط مناسبی در این بخش دیده نمی‌شود.


بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: برخی مدیران در تیم‌های پایه فقط از روی رفاقت افراد را برای کار در تیم‌های پایه انتخاب می‌کنند و دوستان خود را در این بخش‌ها انتخاب می‌کنند در حالیکه اگر از افراد متخصص استفاده شود می‌توان با کمترین هزینه بهترین بهره‌وری و عملکر را داشت و خوب نتیجه گرفت. از آکادمی فوتبال باشگاهی مثل پرسپولیس می‌توان بازیکنان زیادی را کشف و پرورش داد اما نبود افراد متخصص باعث شده تیم‌های پرسپولیس موفق نباشند. یکی از مباحث مجوز حرفه‌ای باشگاه که اکنون پرسپولیس گرفتارش شده مربوط به همین آکادمی است.

کلهر در مورد اینکه در این فصل تیم‌های پایه پرسپولیس حتی در نتیجه گیری هم موفق نبوده‌اند چه برسد به بازیکن سازی، عنوان کرد: افرادی در بدنه پرسپولیس هستند که اجازه نمی‌دهند افراد متخصص و کارآمد وارد شوند و نتیجه‌اش همین شرایط می شود. برای کشف و پروش و ساخت بازیکن نیاز به صرف وقت و انرژی است اینکه در شهرهای مختلف بروید و وقت بگذارید و بازیکنان با کیفیت را با تست گیری شناسایی کنید.با توجه به نبود برنامه مشخص بلند مدت در آکادمی باشگاه در بخش تیم‌های پایه به همین مشکل گرفتار می‌شود.

مدیر اسبق آکادمی باشگاه راه آهن در مورد اینکه تقریبا اکثر سرمربیان تیم‌های پایه از پیشکسوتان پرسپولیس هستند و حتی در تیم نونهالان از اشپیتیم آرفی به عنوان سرمربی استفاده شده، گفت: من به شخص کاری ندارم. صحبت من ریشه‌ است. اینکه باشگاه باید تشکیلات منسجم و افراد متخصصی در آکادمی داشته باشد تا دچار این مشکل نشود. نبود افراد غیرمتخصص، نبود برنامه و تشکیلات منسجم مشکل اصلی آکادمی باشگاه است. افراد متخصص باید از سوی مدیریت و هیات مدیره باشگاه نیز حمایت شوند و فقط نباید اینگونه باشد که کت و شلوار بپوشیم و سرتمرین حاضر شویم. باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...