نسخه چاپی

وزیر بهداشت: متخلفان ارز دارو به مردم معرفی می‌شوند

عکس خبري -وزير بهداشت: متخلفان ارز دارو به مردم معرفي مي‌شوند

وزیر بهداشت با بیان اینكه ارز دارو، بیت‌المال است و هر خلافی در آنجا خط قرمز ماست، گفت: در چند هفته آینده افرادی كه ارز دولتی گرفته و به صورت آزاد كار كردند، قطعا به مردم معرفی می‌شوند.


به گزارش نما، دکتر بهرام عین‌اللهی در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره موارد مطرح شده در دوره‌های مختلف مبنی بر وجود فساد در حوزه دارو و بحث مافیای دارو، گفت: با تعیین ریاست جدید سازمان غذا و دارو، یکی از موارد این بود که مبانی فساد شناسایی شده و قطعا با آنها برخورد می‌شود.


متخلفان ارز دارو به مردم معرفی می‌شوند

وی گفت: ان‌شاءالله در چند هفته آینده خواهید دید که افرادی که ارز دولتی گرفته و به صورت آزاد کار کردند، قطعا به مردم معرفی می‌شوند. ارزی که به دارو داده می‌شود را به عنوان بیت‌المال دانسته و حق مردم می‌دانیم و هر خلافی در آنجا خط قرمز ماست.

ماجرای تعارض منافع در انتصابات وزارت بهداشت

عین‌اللهی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بحث تعارض منافع در انتصابات وزارت بهداشت نیز گفت: در رابطه با تعارض منافع ما هر مدیری که منصوب می‌کنیم یک میثاق‌نامه با او امضا می‌کنیم. میثاق‌نامه هم این است که آن فرد دیگر فعالیت اقتصادی خصوصی نداشته باشد. بسیاری از انتصابات در کشور در سطح مدیران قبلی، سوابق کار خصوصی دارند و اینطور نیست که همه دولتی باشند، حتی خارج از وزارت بهداشت؛ اما خط قرمز ما این است که وقتی مدیر ما می‌شوند، باید تمام وقت باشند، کمک کنند و مشکلات ما را حل کنند.

وی افزود: این موضوع را در کمیسیون بهداشت و درمان هم توضیح دادم. ما برای انتصاب مدیر به ویژه در دانشگاه‌ها باید ویژگی‌های مختلفی را اعم از ویژگی‌های مدیریتی، علمی، تخصصی و... را در نظر بگیریم و یکی از موارد هم این است که وقت کافی بگذارند. این موضوع در برنامه من هم که در مجلس گفتم، به عنوان یکی از اصول مهم در نظر گرفتم.

افرادی که ما منصوب می‌کنیم، تا سه ماه سرپرست هستند و بعد به عنوان ریاست که شورای انقلاب فرهنگی باید تایید کند. این سه ماه آزمایشی است که افراد آزمایش شوند و ممکن است به ریاست دانشگاه برسند و ممکن است، نرسند و عملکرد آن‌ها این موضوع را مشخص می‌کنند. عملکرد برای ما بسیار مهمتر از همه حاشیه‌هایی است که در برخی جاها ایجاد می‌شود.

برنامه وزارت بهداشت برای تقویت طب سنتی

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت طب سنتی، گفت: طب سنتی در کشور ما در سال ۱۳۸۴ به ابتکار بنده و برخی همکاران در وزارتخانه درست شد که کمیته طب سنتی راه‌اندازی شد، بعد شد رشته کارشناس ارشد طب سنتی و بعد هم به PHD طب سنتی ارتقاء پیدا کرد. امروزه هشت دانشگاه طب سنتی در کشور داریم و حتما برنامه ما تقویت طب سنتی است. قطعا بحث داروهای گیاهی طبی، جزو مواردی است که باید به آن توجه ویژه کنیم که این‌ توصیه را به دکتر دارایی هم کرده‌ام.

وی در این باره ادامه داد: این حوزه از چند جهت خوب است؛ یکی اینکه برایمان اشتغال ایجاد کرده، از منابع خودمان استفاده کرده و از واردات بی‌نیاز می‌شویم. اما باید سیر خودش را طی کند. البته باید توجه کرد که تعیین دز در هر دارویی مهم است. یکی از مشکلاتی که بعضا دیده می‌شود، این است که دزها در این حوزه رعایت نمی‌شود. حجم ماده گیاهی که ارائه می‌شود، باید حجمی مشخص و تعیین‌کننده باشد تا اثرگذاری داشته باشد و این موضوع کارهای علمی می‌طلبد.

وزیر بهداشت افزود: قطعا تقویت طب سنتی جزو برنامه‌های ماست. در واقع ما طب را یکی می‌بینیم، اعم از طب سنتی و ... همه اینها دانش و علم است، اما باید مستند شود و روش‌های علمی خودش را طی کند. افرادی هم باید در این حوزه فعالیت کنند که از نظر ما تایید شده بوده و مدارج علمی را طی کرده باشند و زیرساخت‌های علمی‌شان خوب باشد. در این صورت قطعا مورد تایید ما قرار دارد.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...