نسخه چاپی

نظام اداری كشور به شدت ضد كارآفرینی است/ جلسات شورای عالی اشتغال هر دو ماه برگزار می‌شود

عکس خبري -نظام اداري کشور به شدت ضد کارآفريني است/ جلسات شوراي عالي اشتغال هر دو ماه برگزار مي‌شود

عبدالملكی گفت: اولین كار این است كه كارآفرینان را اذیت نكنیم و دبیرخانه شورای كسب و كار كه در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی وجود دارد از كارآفرینان حمایت و پشتیبانی كند.


به گزارش نما، حجت‌اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به مناسبت آغاز هفته جهانی کارآفرینی و در جمع کارآفرینان در محل وزارت کار بیان کرد: نظام اداری کشور ما از دهه ۱۳۲۰ به شدت ضدکارآفرینی شکل گرفته است و با گذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز ساختارهای معیوب اداری را در هم نشکسته‌ایم.

وی گفت: آمریکا و انگلیس که از طراحان نظام اداری کشور ما در قبل از انقلاب بودند، در حالی که برای کشورهای خودشان شروع کسب و کارها را خیلی آسان کردند، اما در قوانین ما که عمدتا مربوط به قبل از انقلاب است شرایط برای کارآفرینان نامساعد رقم خورده است، بنابراین باید اصلاحات اساسی در قوانین کسب و کار انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم که اتفاق خوبی در مجلس شورای اسلامی در زمینه کاهش زمان کسب و کار در قالب تسهیل نظام اعطای مجوزها و کاهش مراحل اداری شروع کسب و کارها انجام شد، امیدواریم به این اصلاحات کمک کند.

وی این را هم گفت: البته در وزارت کار قبل از آن در مقیاس کوچک شروع کردیم و اثر خارق‌العاده‌ای در آن دیدیم. در صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای آزاد قبلا صدور مجوز ۸ ماه طول می‌کشید اما با تغییر روند این مجوزها به صورت خودکار کردن نظام صدور مجوزها، این زمان به سه روز کاهش یافت، به گونه‌ای که ظرف یک ماه ۵۰۰ مجوز آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد صادر شد، در حالی که قبل از آن ظرف ۶ ماه بین ۲۰ تا ۳۰ مجوز صادر می‌شد و بازار خرید و فروش مجوزها با قیمت میلیاردی شکل گرفته بود که این مانع کارآفرینی بود.

عبدالملکی تأکید کرد: اولین کار این است که کارآفرینان را اذیت نکنیم و دبیرخانه شورای کسب و کار که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد از کارآفرینان حمایت و پشتیبانی کند.

وی گفت: اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم دو هفته قبل با حضور رئیس جمهور تشکیل شد که آقای رئیسی دستور داد ظرف یک ماه آینده جلسه دوم شورای عالی اشتغال هم تشکیل شود و این سابقه نداشته که ظرف دو ماه جلسات شورای عالی اشتغال تشکیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زیست بوم کارآفرینی به سمت مانع‌زدایی حرکت می‌کند، گفت: باید حاکمیت، نظام بانکی و قوانین در خدمت کارآفرینان باشند و در جهت ترویج و تسهیل کارآفرینی تغییر کنند و ما برای کارآفرینی از نظام آموزشی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و حوزه‌های علمیه جهت ترویج کارآفرینی استفاده می‌کنیم تا تعداد کارآفرینان در کشورمان افزایش پیدا کند.

عبدالملکی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی جایگاه کارآفرینان متفاوت از گذشته خواهد بود و به زیست بوم کارآفرینی کشور کمک می‌کنیم.

منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...