نسخه چاپی

در رزمایش مشترك ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش صورت گرفت؛

انهدام یگان‌های سطحی و شناوری دشمن توسط موشك‌های كروز «قادر» و «نصر»

عکس خبري -انهدام يگان‌هاي سطحي و شناوري دشمن توسط موشک‌هاي کروز «قادر» و «نصر»

سخنگوی رزمایش مشترك ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از شلیك موفق موشك‌های ساحل به دریای قادر و نصر علیه اهداف سطحی خبر داد.


به گزارش نما، در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، عملیات انهدام یگان‌های سطحی و شناوری دشمن با استفاده از موشک‌های کروز ایرانی قادر و نصر انجام شد.

امیر دریادار «سید محمود موسوی» سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: در این مرحله از رزمایش موشک کروز ایرانی قادر با شلیک از سایت‌های موشکی تاکتیکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، شناور هدف در فاصله ۲۰۰ کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: همچنین انهدام هدف سطحی با استفاده از موشک کروز بومی «نصر» توسط ناو موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش، از دیگر تمرین‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طیف گسترده و متنوعی از انواع موشک‌های کروز دریایی را در اختیار دارد، افزود: قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله سرجنگی‌های مؤثر با قدرت انفجار زیاد و همچنین قابلیت تاب‌آوری در برابر جنگ الکترونیک دشمن از جمله ویژگی‌های موشک‌های کروز نیروی دریایی ارتش است که در این رزمایش هم کارایی آن‌ها به اثبات رسید.

دریادار موسوی تأکید کرد: روند توان‌افزایی موشکی در نیروی دریایی ارتش کماکان ادامه دارد و امروز نیروی دریایی ارتش قادر است با استفاده از سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، یگان‌های شناور سطحی و یگان‌های زیرسطحی با استفاده از انواع موشک‌های بومی، اهداف مورد نظر را در فواصل دور منهدم کند. این حرکت رو به رشد، بدون وقفه تداوم داشته و روز به روز بر قابلیت‌های سامانه‌های موشکی افزون خواهد شد.
منبع: دفاع پرس

۱۴۰۰/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...