نسخه چاپی

آیت الله مصباح یزدی:برخی نمی‌خواهند دست‌های پنهان آمریكا رادر فتنه 88 ببینند

عکس خبري -آيت الله مصباح يزدي:برخي نمي‌خواهند دست‌هاي پنهان آمريکا رادر فتنه 88 ببينند

برخی افراد هنوز هم اتفاقات سال 88 را یك حادثه می‌دانند و نمی‌خواهند دست‌های پنهان آمریكا را در این امر ببینند.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در تجمع بزرگ مردم قم که به مناسبت 9 دی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به عوامل به وجود آورنده فتنه 88 ابراز کرد: دشمنان طراحی برای این فتنه را از 20 سال پیش آغاز کرده بودند.

وی افزود: در اوایل انقلاب برخی تمایل داشتند با آمریکا رابطه برقرار کنند و زمانی هم که دولتمردان غربی این وضعیت را مشاهده کردند به فکر افتادند تا اشخاصی را برای اجرای نقشه‌های خود در داخل کشور تربیت کنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در اوایل کار مردم از ماهیت اصلی فتنه آگاه نبودند گفت: پس از هتاکی براندازان و فتنه‌انگیزان به مقدسات دینی، ملت ایران متوجه قصد و نیت اصلی آن‌ها که مقابله با اسلام بود شده و وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در صدر اسلام هم چند دسته از مردم بودند که شامل کافران، منافقان و افراد بی‌بصیرت می‌شدند؛ برخی افراد که در ظاهر به احکام مقید بودند در دل‌هایشان اعتقادی به این دین الهی احساس نمی‌کردند و منافقان را تشکیل می‌دادند و برخی نیز به دلیل نداشتن بصیرت و دارا بودن از معرفت سطحی از انجام همه دستورات خداوند سرباز می‌زدند که شیطان هم تمام نقشه‌های خود را به وسیله همین افراد اجرا می‌کند و آن‌ها را به راه کفار و منافقان می‌کشاند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران هم اینگونه افراد وجود داشتند افزود: بعضی اشخاص حتی با امام خمینی(ره) از پاریس به ایران آمدند اما بعدها که دیدند انقلاب بر اساس هوای نفس آن‌ها پیش نمی‌رود با خارج از کشور ارتباط برقرار کرده و حتی قصد منفجر کردن بیت امام را نیز داشتند اما تنها بسیجیان و ولایت‌مداران واقعی بودند که در صحنه حاضر شده و حماسه‌هایی چون 23 تیر 78 را به وجود آوردند.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان داشت: پس از وقایع مختلف در ایران دشمنان به فکر افتادند با استفاده از همه تجربیات گذشته و آنچه در کشورهای دیگر پیاده کرده بودند توطئه خود را در ایران نیز پیاده سازند هرچند با وجود مردمی شیعه و ولایت‌مدار این کار برای آن‌ها بسیار مشکل بود بنابراین بودجه سنگینی را برای این منظور در نظر گرفته و با هر گروهی وارد مذاکره شدند.

برخی هنوز نمی‌خواهند توطئه غرب را در فتنه 88 باور کنند

وی اضافه کرد: برخی افراد هنوز هم اتفاقات سال 88 را یک حادثه می‌دانند و نمی‌خواهند دست‌های پنهان آمریکا را در این امر ببینند در حالی که از 20 سال پیش غرب به فکر ایجاد چنین فتنه‌ای بود اما گمان نمی‌کرد مردم ایران چنین عکس‌العملی نشان دهند.

آیت‌الله مصباح یزدی حرکت خودجوش مردم در 9 دی ماه 88 را قابل قیاس با تجمع عمومی ملت در روز ورود امام خمینی(ره) به ایران و نیز تشییع پیکر ایشان دانست و افزود: این سه گردهمایی عظیم در تاریخ جهان کم نظیر و حتی بی‌نظیر است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: پیام ملت ایران در 9 دی ماه این بود که تا آخر بر سر عهد و پیمان خود با امام و رهبری ایستاده‌اند و هرگونه مشکل مانند جنگ، تحریم و گرانی را تحمل خواهند کرد اما دست از آرمان‌های ارزشمندشان برنخواهند داشت.

وی بیان داشت: خروش ملت ایران در 9 دی ماه 88 چشم دشمنان را کور کرد و برای همیشه آنان را از خیال‌های شیطانی و براندازانه ناامید ساخت.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وفاداری مردم ایران به اسلام، نظام و آرمان‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: ملت همیشه در صحنه ایران در 9 دی ماه 88 نشان دادند که همچنان بر سر عهد و پیمان خود با بنیان‌گذار کبیر انقلاب ایستاده‌اند و پس از او هم گوش به فرمان جانشینش هستند.

گویی روح امام خمینی(ره) در رهبر انقلاب دمیده شده است

وی افزود: سعه صدر، مهربانی، ایمان، اعتماد به خدا، علاقه به عامه مردم، حفظ وحدت و دفاع از ارزش‌های انقلاب از جمله ویژگی‌های رهبر انقلاب است که گویی روح امام خمینی(ره) در ایشان دمیده شده است.

بصیرت فطری مردم ایران حماسه 9 دی را رقم زد

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حماسه 9 دی قدرت ملت ایران را در برابر خطری که اسلام و اصل نظام را تهدید می‌کرد نشان داد گفت: عامل اصلی این به رخ کشیدن قدرت ایمان در برابر جهانیان، بصیرت فطری مردم ایران بود.

وی ادامه داد: وفاداری ملت ایران به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در همه سطوح جامعه دیده می‌شود ضمن اینکه این ویژگی سبب شده است هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب عاملی برای بقا و تداوم نهضت اسلامی باشد تا این انقلاب زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم سازد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه برخی افراد با تظاهر به انقلابی بودن در اوایل پیروزی نهضت اسلامی به دنبال فرصتی برای مطرح کردن عقاید خود بودند عنوان داشت: احزاب لائیک و لیبرال‌ها این دسته افراد را تشکیل می‌دادند و علاوه بر آن‌ها عده‌ای ضعیف الایمان نیز وجود داشتند که خواهان تشکیل نظام اسلامی بودند به شرطی که با منافع آنها در تضاد نبوده و شاهرگ‌های اقتصادی در دستان آن‌ها باشد و بتوانند بدون هیچ مانعی به اعمال نفوذ بپردازند هرچند به احکام اسلامی هم عمل می‌کردند اما استقامت در دین نداشتند.

برخی گمان می‌کنند برای رسیدن به تمدن باید با غرب ارتباط داشت

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: برخی دیگر از مردم ساده نیز که اسلام و انقلاب را قبول داشتند از تبلیغات سوء تأثیر پذیرفته و گمان می‌کردند برای رسیدن به تمدن باید با آمریکا ارتباط داشت اما تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) طور دیگر می‌اندیشند و باور دارند یک نظام الهی بر همه امور حاکم است و نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات دینی مردم ایران را در 9 دی ماه 88 به خروش واداشت گفت: این امر ناشی از حماقت دشمنان بود که غیرت دینی مردم را به جوش آوردند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر درس آموزی از این واقعه بزرگ انقلابی خاطرنشان کرد: شعار محوری همه مردم ایران در 9 دی حمایت از ولایت بود بنابراین هیچ کس نباید گمان کند می‌تواند با بودن در کنار رهبری هم ردیف ایشان یا به جای ایشان محبوبیتی کسب کند؛ این یک اشتباه بزرگ است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: شرط تداوم این روحیه در ملت ایران پایداری و استقامت در مقابل توطئه‌های دشمنان است.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...