نسخه چاپی

واكنش شورای امنیت به حادثه سوءقصد به جان نخست وزیر عراق

عکس خبري -واکنش شوراي امنيت به حادثه سوءقصد به جان نخست وزير عراق

شورای امنیت سازمان ملل متحد حادثه منطقه سبز بغداد و حمله به محل اقامت «مصطفی الكاظمی»، نخست‌وزیر عراق را محكوم كرد.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای، حادثه منطقه سبز بغداد و حمله به محل اقامت «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد.


شورای امنیت همچنین از همه کشورها خواسته است تا در راستای محاکمه و پاسخگویی عاملان و حامیان این اقدام تروریستی با دولت عراق همکاری کنند.

در بیانیه منتشر شده، اعضای شورای امنیت با ابراز خرسندی از اینکه در این حمله به نخست وزیر عراق صدمه‌ای نرسیده است، بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت، اتحاد، تمامیت ارضی، روند دموکراتیک و پیشرفت عراق تاکید کردند و خواستار محاکمه و پاسخگویی عاملان این اقدامات تروریستی، سازمان دهندگان، تأمین کنندگان مالی و حامیان آنها شدند و از همه کشورها خواستند بر اساس تعهدات شورای امنیت و همچنین قوانین بین المللی با دولت عراق در این راستا همکاری کنند.

بامداد روز یکشنبه خبری مبنی بر حمله پهپادی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق منتشر شد. در ابتدا رسانه‌ها از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز عراق خبر دادند. پس از مدتی اعلام شد که صداهای شنیده شده از منطقه سبز با یک حمله پهپادی که منزل الکاظمی را هدف قرار گرفته است، مرتبط است.

پس از این حمله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک فایل ویدئویی از خود منتشر کرد. وی در این فایل ویدئویی اعلام کرد که سالم است و در جریان حمله انجام شده آسیبی ندیده است. الکاظمی همچنین در سخنانی خود را فدایی ملت عراق خواند!
منبع: مهر

۱۴۰۰/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...