نسخه چاپی

هدر رفتن چند میلیارد از بیت المال در آزادی/ چرا سازمان بازرسی ورود نمی‌كند؟

عکس خبري -هدر رفتن چند ميليارد از بيت المال در آزادي/ چرا سازمان بازرسي ورود نمي‌کند؟

ساختمان فدراسیون دوچرخه سواری در آزادی همچنان نیمه كاره مانده و چند میلیارد از بیت المال در حال هدر رفتن است.


به گزارش نما، داستان ساختمان نیمه کاره فدراسیون دوچرخه سواری در ورزشگاه آزادی آنقدر تلخ است که دل هر شنونده ای را به درد می‌آورد. ساختمانی که ساخت آن از سال ۹۸ آغاز شد و قرار بود سال ۹۹ افتتاح شود، اما با گذشت بیش از یک سال هنوز نیمه کاره به حال خود رها شده است.

خسرو قمری در زمان ریاستش در فدراسیون با فروش دو واحد در خیابان ورزنده تهران، کار ساخت ساختمان جدید فدراسیون را آغاز کرد. بنای او این بود ساختمانی در حد فدراسیون جهانی بسازد، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه دفتر فدراسیون را هم در مرکز شهر از دست داد و به ناچار به کمپ تیم‌های ملی که محل استراحت و خوابگاه ورزشکاران بود، پناه برد.

قرار بود پول فروش ساختمان قدیمی صرف ساختمان جدید شود، اما در میانه راه با بهانه تورم، نه تنها ساختمانی احداث نشد، بلکه بدهکاری به پیمانکار هم به وجود آمد و حالا چندین میلیارد دیگر می‌خواهد تا این بنا قابل استفاده باشد.

جدا از این مسائل مهندسی، این ساختمان با مشکلات زیادی روبرو است و حتی عنوان می‌شد که باید به کلی تخریب و از نو ساخته شود! محمود رشیدی که پس از چند ماه ریاست از سمت خود استعفا کرد، ایرادات زیادی را برای این ساختمان بر شمرد و بودجه بیش از ۱۰ ملیارد را برای تکمیل آن عنوان کرد.

از سوی دیگر ظاهرا به تازگی اعلام شده که ساخت و ساز در ورزشگاه آزادی ممنوع است. مشخص نیست این ساختمان که هر روز از عمر مفیدش کم می‌شود، تا چه زمانی به حال خود رها خواهد شد. فدراسیون در حال حاضر رئیس ندارد و هر کسی هم که در آینده انتخاب شود، قطعا با شرایط فعلی توانایی تکمیل آن را نخواهد داشت.

نکته تاسف بار اینکه ظاهرا برای هیچ یک از مسئولان ورزش کشور هم مهم نیست که چند میلیارد از بیت المال و سرمایه کشور به دلیل بی تدبیری هدر رفته است. چرا مدیرانی که انتخاب می‌شوند، تعهدی برای کار خود نمی‌دهند؟

آیا نباید برای شرایطی که به وجود آمده افرادی که مسئولیت داشتند، بازخواست شوند؟ سوال اصلی این است که چرا سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود و با افرادی که تخلف کردند، برخورد نمی‌کند؟
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...