نسخه چاپی

پاسخگویی وزیر كشور به نمایندگان درباره چگونگی انتخاب استانداران

عکس خبري -پاسخگويي وزير کشور به نمايندگان درباره چگونگي انتخاب استانداران

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینكه وزیر كشور در نشست هم اندیشی مجلس و دولت، به پرسش های نمایندگان درباره با انتخاب استانداران پاسخ داد، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس حضور داشتند.


به گزارش نما، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، از نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس با وحیدی وزیر کشور و حسینی معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور با دستور سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مجلس و شفاف سازی مسائل روز و پاسخ به ابهامات نمایندگان خبر داد.

حاجی بابایی گفت: جلسه هم اندیشی، برنامه اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در مجلس در محل کمیسیون تلفیق با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس و وزیر کشور و معاون امور مجلس رئیس جمهور تشکیل شد.

وی تاکید کرد: در این نشست تخصصی وحیدی وزیر کشور در ارتباط با راهبردهای امنیتی وزارت کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای مواجهه با آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی و نحوه انتخاب استانداران توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه فرصتی پیش آمد، که بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان مردم پرسش‌ها و ابهامات خود را مطرح کنند و مسئولین حاضر در جلسه پاسخ‌هایی را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پرسش‌های نمایندگان بر نحوه انتخاب استانداران متمرکز بود، افزود: نظر به اهمیت موضوع مقرر شد تا برای ایجاد فضای بیشتری برای گفت‌وگو و تبادل نظر در جلسه دیگری، مباحث مطرح شوند و شفافیت بیشتری برای نمایندگان مردم در تعامل با مسئولین و نمایندگان دولت ایجاد شود.

حاجی بابایی اظهار داشت: جلسه امروز در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز تشکیل شد و این نشست برای تضارب و تقارب آرای نمایندگان مردم و دولت و ایجاد شفافیت در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و سیاست‌های دولت توسط نمایندگان به ملت بزرگ ایران، از سوی کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: بی شک، این نشست‌ها در تسریع خدمات‌رسانی به مردم با هم‌افزایی مجلس و دولت موثر است و نقطه تمرکز سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به ویژه در مبحث مجلس ارائه خدمات مناسب و شایسته ملت بزرگ ایران و پاسخ به مطالبات بحق مردم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان افزود: نشست‌های هم اندیشی مجلس و دولت، جلسات تخصصی در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی واقتصادی است، امروز پنجمین نشست در محل کمیسیون تلفیق تشکیل شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...