نسخه چاپی

علت اختلاف قیمت بین سینوفارم‌های وارداتی چه بود؟

عکس خبري -علت اختلاف قيمت بين سينوفارم‌هاي وارداتي چه بود؟

دبیر كل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: قیمت اعلامی واكسن وارداتی از سوی جمعیت تنها قیمت خود واكسن بدون در نظر گرفتن هزینه های، چون حمل و نقل، بیمه و گمرك است واز این رو سایر هزینه‌ها در آن لحاظ نشده است.


به گزارش نما، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد واکسن‌های سینوفارم وارداتی از سوی جمعیت هلال احمر گفت: ما همه واکسن‌هایی که وارد کردیم از ابتدا تا کنون پای فاکتور آن پکن خورده است و ما از مبدا دیگری واکسن سینوفارم وارد نکرده ایم و این موضوع که از مبدا دیگری از سوی هلال احمر سینوفارم واردشده است را رد میکنیم.

وی ادامه داد:ضمن این که لازم است به دوستان یادآوری کنیم، واکسن‌های دیگری که در دنیا تولید میشود همچون اسپوتنیک و استرازانکا و فایزر چند نوع است و در کشورهای مختلفی تولید میشود آیا باید یگوییم این واکسن‌ها با هم تفاوت دارد؟

دبیر کل جمعیت هلال احمر درمورد اقدامات این جمعیت در موضوع واردات واکسن گفت: هلال احمر در هیچ یک از فعالیت‌های خود قصد انتفاع و سود آوری نداشته است در موضوع واکسن نیز با توجه به اینکه حوزه فعالیت‌های ما عام المنفعه و بشر دوستانه است توانستیم واکسن سینوفارم را با ۴۰ درصد تخفیف تهیه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که علت اینکه برخی از ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی واکسن سینوفارم را به قیمت بالاتری وارد کرده اند چیست، گفت: ابتدا باید این موضوع را درنظر بگیریم که قیمت اعلامی واکسن وارداتی از سوی جمعیت تنها قیمت خود واکسن بدون در نظر گرفتن هزینه های، چون حمل و نقل، بیمه و گمرک است واز این رو سایر هزینه‌ها در آن لحاظ نشده است.

وی ادامه داد:از سوی دیگر واکسن وارداتی از سوی جمعیت هلال احمر با تخفیف ۴۰ درصدی وارد شده است که این به دلیل فعالیت‌های بشر دوستانه و غیر انتفاعی این جمعیت بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هلال احمر محموله واکسن فایزر به کشور وارد کرده است گفت: یک عده از خیرین ایرانی در آمریکا قصد داشتند در حدود ۱۵۰ هزار دز واکسن فایزر به کشور وارد کنند، چنان که پیش از این نیز کمک های دیگری چون اکسیژن ساز ارسال کرده بودند ،از سویی دیگر هم بحث واکسیناسیون کادر درمان در کشور مطرح بود.

وی گفت:اما زمانی که دیدیم این میزان مورد استفاده عموم نیست و شرایط نگهداری آن وجود ندارد و زمانی که قرار شد از این واکسن در کشور استفاده نکنیم از دریافت آن انصراف دادیم.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...