نسخه چاپی

پیشروی‌های انصارالله در مأرب آمریكا و عربستان را به هراس انداخت/ تماس تلفنی بلینكن با وزیر خارجه عمان

عکس خبري -پيشروي‌هاي انصارالله در مأرب آمريکا و عربستان را به هراس انداخت/ تماس تلفني بلينکن با وزير خارجه عمان

وزیر امور خارجه عمان در تماس تلفنی ‌ای كه همتای آمریكایش با وی داشت، درباره تحولات منطقه و جنگ یمن و تلاش برای آنچه متوقف كردن جنگ خوانده شده، رایزنی كرد.



به گزارش نما، وزیر امور خارجه عمان و همتای آمریکایی خود طی تماس تلفنی درباره جنگ‌ یمن و تلاش برای پایان دادن به این جنگ رایزنی کردند.
وزارت امور خارجه عمان بامداد امروز چهارشنبه گزارش داد که «بدر البوسعیدی» تماسی از سوی همتای آمریکایی خود «آنتونیو بلینکن» داشته و طی این تماس دو طرف «درباره مسائل مختلف مورد اهتمام دو کشور از جمله حمایت از تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ در یمن و تشویق به گفت‌وگو بین همه طرف‌ها در چارچوب فرآیند سیاسی ضامن امنیت و ثبات» گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عمان دو طرف همچنین بر ادامه مشورت و همکاری بین مسقط و واشنگتن جهت تحقق صلح و در راستای منافع همه تأکید کردند. وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای دیگر نیز اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور دیروز سه شنبه «نایف فلاح مبارک الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را به حضور پذیرفته است.

تحولات اخیر در یمن به ویژه در استان مأرب که هر لحظه امکان دارد مرکز این استان به کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآید، باعث نگرانی ائتلاف سعودی و آمریکا شده است.

شب گذشته همچنین «تیموتی لیندرکینگ»، نماینده و فرستاده ویژه دولت آمریکا در یمن با «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره تحولات یمن و منطقه گفت‌وگو کرده است. لیندرکینگ اخیرا با مقامات اماراتی و سعودی و مقامات دولت مستعفی در یمن نیز دیدارهایی داشته است.

منطقه این روزها شاهد تحولات سیاسی بین کشورهای عربی است، دیروز وزیر امور خارجه امارات بعد از یک، راهی دمشق شد و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و بعد از آن راهی أمان، پایتخت اردن شد. همزمان ولی‌عهد این کشور به قاهره رفت و با رئیس جمهور مصر دیدار کرد. ولی‌عهد بحرین نیز راهی امارات شد و با مقامات این کشور دیدار کرد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...