نسخه چاپی

گزارش فیس‌بوك برای اولین بار در مورد آزار و قلدری

به دنبال فشار مقامات سیاسی و افكار عمومی فیس بوك برای اولین بار میزان قلدری، مزاحمت و آزار جنسی را از طریق پلتفرم خود گزارش داد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، فیس‌بوک گزارشی در مورد وضعیت سوءاستفاده از امکانات این شبکه اجتماعی منتشر کرده که حاکی است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ از هر ۱۰ هزار بازدید در فیس بوک بین ۱۴ تا ۱۵ بازدید به محتواهای مربوط به قلدری، مزاحمت و آزارجنسی اختصاص دارد.

فیس بوک که به تازگی به متا تغییر نام داده، می گوید این رقم در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۵ تا ۶ بار به ازای هر ۱۰ هزار بازدید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ است.

این غول رسانه‌های اجتماعی که مدت‌ها به دلیل رسیدگی به سوء استفاده از خدماتش تحت نظارت و انتقاد بوده، پس از افشای اسناد داخلی یکی از کارمندان سابق و افشاگر به نام فرانسیس هاوگن تحت فشار قرار گرفته است. افشاگری های وی شامل تحقیقات و بحث‌هایی در مورد اثرات اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان و این مساله بود که آیا پلتفرم‌های فیس‌بوک باعث افزایش اختلافات و قطبی شده جامعه شده است یا خیر.

هاوگن تصریح کرده که فیس بوک سود شخصی را به امنیت کاربرانش ترجیح می دهد. در عین حال، این شبکه اجتماعی صحت ادعاهای مذکور را زیر سوال برده و افزوده که اسناد یادشده برای نمایش تصویر غلطی از جامعه به کار گرفته شده اند.

فیس بوک همچنین افزوده که ۹.۲ میلیون نوع محتوا را به علت قلدری مجازی، آزار و اذیت جنسی و غیره از این پلتفرم پاک کرده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...