نسخه چاپی

ادعای اوكراین درباره استقرار نظامیان روس در مرزها

عکس خبري -ادعاي اوکراين درباره استقرار نظاميان روس در مرزها

رئیس‌جمهور اوكراین با ادعای استقرار حدود یكصد هزار نظامی روس در مرز این كشور، گفت كشورهای غربی اطلاعاتی در مورد تحركات فعال نیروهای روسیه را با كی‌یف به اشتراك گذاشته‌اند.


به گزارش نما، علی‌رغم هشدارهای مسکو به کی‌یف درباره ادعاهای بی‌اساس حول تحرکات نظامی این کشور در مناطق مرزی، دولت اوکراین اما همچنان به سیاه‌نمایی درباره استقرار نظامیان روس نزدیک مرزهای خود ادامه می‌دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد که نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین هستند و کشورهای غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیروهای روسیه را با کی‌یف به اشتراک گذاشته‌اند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در ویدئویی از سخنرانی خود که در وب‌سایت ریاست‌جمهوری اوکراین منتشر شد، گفت: «امیدوارم تمام جهان اکنون به وضوح ببینند چه کسی واقعاً خواهان صلح است و چه کسی نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است».

این ادعا در حالی است که یازده روز پیش، وزارت دفاع اوکراین تعداد نیروهای روسی در نزدیکی مرز این کشور را ۹۰۰۰۰ نفر ادعا کرده بود.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ضمن تکذیب ادعای آمریکا مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین، گفت این ناتو است که خود را به مرزهای روسیه نزدیک کرده و مسکو نیز اقدامات دفاعی لازم را انجام خواهد داد.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند. (جزئیات بیشتر)
منبع: فارس

۱۴۰۰/۸/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...