نسخه چاپی

مزدوران سعودیها ۱۰ اسیر یمنی را به گلوله باران كردند

عکس خبري -مزدوران سعوديها ?? اسير يمني را به گلوله باران کردند

كمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن از اقدام مزدوران سعودی در اعدام ۱۰ اسیر یمنی در ساحل غربی این كشور به ضرب گلوله خبر داد.



به گزارش نمابه نقل از المسیره، کمیته ملی امور اسرای یمنی از اعدام ۱۰ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توسط مزدوران سعودی در ساحل غربی یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، کمیته ملی امور اسرای یمنی اعلام کرد که مزدوران سعودی روز شنبه ۱۰ اسیر را به ضرب گلوله اعدام کردند.

این کمیته اعدام اسرای یمنی را اقدامی وحشیانه و تجاوزکارانه اعلام کرد که با بدیهی‌ترین حقوق، اخلاق و ارزش‌های دینی و انسانی در تضاد است.

این کمیته تاکید کرد: جنایت اعدام اسرا را محکوم و تاکید می‌کنیم که این اقدام گواهی بر جنایت مزدوران و رسوایی ننگینی برای اربابان آمریکایی، اماراتی و سعودی آنهاست.

کمیته ملی اسرای یمنی افزود: تکرار جنایات علیه اسرا نشان می‌دهد که این امر اقدامی سازمان یافته توسط کشورهای متجاوز و مزدوران به منظور انتقام از کسانی است که در مقابل اشغالگری و جنایات آنها می‌ایستند. مسئولیت کامل قانونی و اخلاقی درباره این جنایت علیه اسرا را متوجه سرکردگان مزدوران در ساحل غربی و کشورهای حامی آنها می‌دانیم.

این کمیته همچنین از نماینده سازمان ملل در امور یمن و همچنین این سازمان خواست تا این اقدام را محکوم کرده و برای پیگرد و محاکمه مرتکبان آن اقدام جدی انجام دهند.

کمیته ملی اسرای یمنی افزود: از سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن می‌خواهیم که برای حمایت از اسرا و حفظ حقوق آنها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

این کمیته از گروه‌های سیاسی و نهادهای داخلی و قبایل یمن هم خواست این جنایت علیه اسرا را محکوم کنند و با رسوا کردن مرتکبان آن، آنها را مورد پیگرد قرار دهند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...