نسخه چاپی

بحران بحرین به نقطه حساس نزدیك شد

عکس خبري - بحران بحرين به نقطه حساس نزديك شد

بحرینی ها همچنین درخواست گفت و گوی رژیم آل خلیفه را رد كردند و آن را فریبی از قبل برنامه ریزی شده و ادعایی توخالی خواندند.

به گزارش نما انقلابيون بحرين با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف كشور و سردادن شعار «مرگ بر آل خليفه»، «مرگ بر حمد بن عيسي»، «مرگ بر ديكتاتور» خواستار سرنگوني هر چه سريع تر رژيم شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات انقلابيون بحريني در مناطق مختلف اين كشور طي روزهاي اخير همچنان ادامه دارد و مردم عزم خود را براي سرنگوني رژيم آل خليفه مصمم تر كرده اند.
تظاهركنندگان با سردادن شعار «هيهات مناالذله» تاكيد كردند به راه خود ادامه مي دهند و تسليم سركوبگري هاي رژيم آل خليفه نمي شوند.
بحريني ها همچنين درخواست گفت و گوي رژيم آل خليفه را رد كردند و آن را فريبي از قبل برنامه ريزي شده و ادعايي توخالي خواندند.
در اين تظاهرات با شهداي انقلاب بحرين نيز ابراز همبستگي شد و معترضان تاكيد كردند رژيم آل خليفه نمي تواند شريك ملت در قدرت باشد.
مردم بحرين با در دست داشتن تصاويري از شهداي انقلاب اعلام كردند هرگز شهداي انقلاب را فراموش نخواهند كرد و بايد همه قاتلان و عاملان شكنجه ملت بحرين محاكمه شوند.
برخي از پزشكان بحريني كه در تظاهرات شركت كرده بودند نسبت به وضعيت همكاران خود در زندان هاي آل خليفه ابراز نگراني كردند و خواستار آزادي فوري آنان شدند.
اين پزشكان بي توجهي به وضعيت بد سلامتي پزشكان و امدادگران بازداشت شده و شرايط بسيار سخت آنها به دليل نداشتن هرگونه امكانات در زندان را محكوم كردند.
تظاهرات مردم بحرين در حالي صورت گرفت كه مزدوران آل خليفه با يورش به تظاهركنندگان تعدادي را مجروح كردند.
نيروهاي امنيتي آل خليفه با استفاده از گلوله هاي ساچمه اي و گازهاي اشك آور و سمي به معترضان شليك كردند كه تعدادي از تظاهركنندگان دچار آسيب هاي جدي و مسموميت شدند. اين در حالي است كه فعالان حقوق بشري بحرين حمله به معترضان با استفاده از سلاح هاي ممنوع را نقض قوانين حقوق بين الملل اعلام و از مجامع بشري خواستند كه جلوي جنايات آل خليفه را بگيرند.
اين فعالان تاكيد كردند كه در صورت ادامه سركوبگري ها و خشونت هاي آل خليفه عليه مردم بي دفاع بحرين و استفاده از سلاح هاي مرگبار به محاكم بين المللي شكايت خواهند كرد.
گفتني است سركوبگري هاي رژيم آل خليفه نسبت به مردم بحرين روز به روز جدي تر مي شود و ادعاهاي توخالي حاكمان اين رژيم مبني بر سازش و گفت و گو با مردم آشكارتر مي گردد.شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين نيز تجاوز بي دليل نيروهاي امنيتي بحرين به شهروندان را توهين به اسلام، انسانيت و حقوق شهروندي دانست و تاكيد كرد، در چنين شرايطي گفت وگو معنايي ندارد.
در همين رابطه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز به نقل از يك فعال بحريني نوشت؛ با وجود مبارزه مردم بحرين براي آزادي و دموكراسي، همپيماناني مانند آمريكا و عربستان از حاكمان اين كشور حمايت مي كنند.
زينب الخواجه دختر عبدالهادي الخواجه فعال بحريني كه در زندان به سر مي برد و به حبس ابد محكوم شده است طي مقاله اي در اين روزنامه تاكيد كرد، آمريكايي ها كه ادعاي حمايت از حقوق بشر و دموكراسي را دارند براي سركوب معترضان به بحرين سلاح ارسال مي كنند و رژيم آل سعود نيز حامي سركوبگري هاي آل خليفه است.وي در عين حال، معيارهاي دوگانه آمريكا در قبال تحولات منطقه را محكوم كرد.رودني شكسپير رئيس كميته مبارزه با شكنجه در بحرين نيز رژيم آل خليفه را به حكومت نازي ها تشبيه كرد و گفت كه نخست وزير بحرين متهم شماره يك كشتار زنان و شكنجه مردم است.
منبع:کیهان

۱۳۹۱/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...