نسخه چاپی

سود مردم سوئد از تجارت كثیف دولت

هر ساله حدود 300 هزار تن زباله به مراكز ساخته شده برای بازیافت منتقل و از طریق سوزاندن به انرژی تبدیل می شود و این انرژی برای گرم كردن هزاران منزل مسكونی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سوئد از كودكي ياد مي گيرند كه هر زباله اي لزوما نبايد دور انداخته شود. اين كودكان مي آموزند كه بازيافت مواد يكي از بخش هاي مهم زندگي آنهاست چراکه دولت سوئد در چند دهه گذشته با ارائه آموزش هاي لازم تلاش كرده است شهروندان خود را به كاهش مصرف، مصرف مجدد و بازيافت زباله ها تشويق كند.

سوئد در مقايسه با كشورهاي ديگر در تبديل زباله ها و كاهش تاثيرات مخرب آن بر روي محيط زيست پيشرو است. در حال حاضر در سوئد انرژي حرارتي يك چهارم منازل مسكوني شهروندان از طريق سوزاندن زباله ها و تبديل آنها به انرژي تامين مي شود.

هر ساله حدود 300 هزار تن زباله به مراكز ساخته شده برای بازیافت منتقل و از طريق سوزاندن به انرژي تبديل مي شود و اين انرژي براي گرم كردن هزاران منزل مسكوني مورد استفاده قرار مي گيرد. سوئدي ها با سوزاندن زباله ها مخزن هاي عظيم آب را گرم مي كنند و اين آب كه سطح شهر توزيع شده شده است منازل مسكوني مردم را گرم مي كند.

اما با توجه به كمبود زباله در سوئد دولت اين كشور ناچار است براي تامين سوخت مورد نياز خود جهت توليد انرژي حرارتي مصرفي در منازل مردم از كشورهاي ديگر زباله وارد مي كند و در حال حاضر برخي از كشورها مانند انگليس، ايرلند و دهها كشور آفريقايي به سوئد زباله صادر مي كنند و این تجارت هم برای آنها سودمند است و هم سوئد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...